مقالات آرایشی

فواید بخور صورت

مهمترین فواید بخور صورت

فواید بخور صورت : زیباسازی و جوانسازی پوست صورت به سال‌های دور برمی‌گردد. انسان همواره به دنبال راهی برای زیباتر شدن و زیباتر دیده شدن هستند همچنین به تعویق انداختن پیری که یکی از مهمترین خواسته های انسان هاست که در این راه از شیوه ‌های بسیاری نیز بهره برده است.برخی از این شیوه ‌ها با پیشرفت دانش پزشکی منسوخ شده ‌اند ولی برخی نیز با ثابت شدن اثر بخشی آن ها هنوز مورد استفاده عموم مردم قرار می ‌گیرند. یکی از این راهکارهای زیباسازی و جوانسازی پوست صورت که پزشکان پوست نیز آن را تجویز می‌ کنند استفاده از بخور صورت است.امروزه با صنعتی شدن جوامع یکی از اساسی‌ترین مشکلات انسان ها بخصوص در جوامع در حال پیشرفت مانند ایران آلودگی و خشکی هوا است.این آلودگی‌ها روی پوست می‌نشینند و با نفوذ در منافذ پوست مشکلاتی از جمله جوش و لک ایجاد می‌کنند و همچنین با بستن منافذ از خروج چربی‌ها جلوگیری می‌کنند. خشکی موجب چروک خوردن پوست و در دراز مدت حتی باعث شل شدن آن نیز میشود.

از مهترین فواید بخور صورت می‌توان به پاکسازی عمیق پوست از آلودگی‌ هایی که در آن نفوذ کرده ‌اند اشاره کرد و میتوان به این نکته نیز اشاره کرد که بخور صورت وجود کم آبی و به اصطلاح دهیدراته شدن پوست را نیز جبران میکند.این امر باعث میشود از ایجاد چین و چروک و در نتیجه پیر نشان دادن صورت جلوگیری شود. استفاده از بخور باعث افزایش جریان خون خواهد شد که یکی دیگر از فواید بخور صورت برای زیبایی و درخشانی پوست صورت است.افزایش جریان خون موجب رساندن مواد مغذی و اکسیژن به سلول ‌های ناحیه پوست صورت می‌ شود و خون بازگشتی مواد ضائد و سمی جمع شده در آن‌ ها را با خود می‌برد. اینکار موجب فعال شدن این سلول‌ ها و در نتیجه درخشانی و شادابی زیاد پوست صورت می شود.یکی دیگر فواید بخور صورت کمک به برداشتن لایه مرده پوست یا همان لایه ‌برداری پوست است که موجب رو آمدن پوست جدید میشود و صورت را جوان و شاداب نشان خواهد داد.

بهبود آکنه و جوش های سرسیاه و همچنین از بین رفتن خطوط ریز روی پوست از دیگر فواید بخور صورت هستند.

می ‌توان در آب از انواع گیاهان و روغن‌ های دارویی استفاده کرد تا  فواید بخور صورت بیشتر شود.

برای مثال بابونه و گل همیشه بهار برای پوست‌های حساس،

نعناع هندی، اسطخدوس و ترنج برای پوست ‌های خشک،

روغن چای و گل رز برای پوست ‌های چرب مناسب هستند.

مزایا بخور صورت

با توجه به مهمترین فواید بخور صورت باعث میشود از ایجاد چین و چروک و در نتیجه پیر نشان دادن صورت جلوگیری شود.

در قسمت دوم فواید بخور به چگونگی تهیه بخور در خانه و انواع مختلف بخور میپردازیم.

بخور دارای انواع مختلفی است که در این بخش فواید بخور صورت در مجله سالن مارکت چند نوع از ان ها را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • لیموترش + نعنا + جعفری : منافذ پوست را بسته و آن را شاداب می‌ کند.
  • تخم گشنیز + گل ختمی + گل شقایق + بابونه : ضد جوش و طراوت بخش
  • گلاب : گلاب خواص ضد پیری فوق ‌العاده ‌ای دارد و باعث درخشش و زیبایی پوست می ‌شود. از آن هرگر نگذرید.
  • گل بابونه :  التهابات پوستی و ضد جوش سرسیاه (البته پس از گرفتن بخور، زمانی که ولرم شد بهتر است به صورت خود بمالید و سپس پس از گذشت 10 دقیقه صورت را بشویید)

ابتدا باید صورت خود را بصورت کامل با ژل یا لوسیون شستشو دهید زیرا بخور منافذ پوست را باز می ‌کند و اگر صورت را نشوییم، آلودگی ‌ها وارد لایه‌ های پوست شده و موجب مشکلاتی که در بالا یاد شد می ‌شود.

تهیه بخور در خانه

برای اماده سازی بخور ابتدا مقداری آب را در قابلمه ریخته و روی اجاق قرار دهید تا به جوش آید. سپس گیاه یا روغن مورد نظر را (البته مطمئن شوید یه آن حساسیت نداشته باشید) در آن بریزید.

سر خود را در فاصله 30-40 سانتی ‌متری قابلمه بگیرید و حوله ‌ای را روی سر خود طوری بیاندازید که دور قابلمه را بگیرد. فاصله باید مقداری باشد که گرما دلنشین باشد و صورت را نسوزاند که در آن صورت نه تنها فایده ندارد بلکه مضر نیز می‌ باشد.

به مدت 10 دقیقه صورت خود را در معرض بخور قرار دهید و سپس صورت خود را دوباره شسته و در انتها از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. برای بهره بردن از فواید بخور صورت می‌توانید به جای بخور از حوله نیز استفاده کنید. به این صورت که حوله را در آب داغ فرو برده و بچلانید و سپس آن را روی صورت قرار دهید. این کار را ده بار تکرار کنید. البته برای نتیجه بهتر ما پیشنهاد می‌کنیم از خود بخور استفاده کنید.

از فواید بخور صورت بیرون آمدن سیاهی ‌ها و همچنین نقایص طبیعی پوست است. در پوست‌ های عادی التهاب یا لک شدن دیده می ‌شود. همه این موارد طبیعی هستند و پس از مدتی رفع می ‌شوند. این نشان می ‌دهد که فواید بخور صورت در حال نشان دادن خود هستند. بخور گرم بیشتر برای پوست های چرب مناسب است ولی امروزه دستگاه ‌های بخور سرد که با شیوه‌ هایی از جمله اولتراسونیک تولید می ‌شوند برای تمامی پوست ‌ها مناسب هستند. این دستگاه ‌ها با ایجاد یون منفی همچنین برای پاکسازی هوای محیط و ایجاد حش شادابی نیز کاربرد دارند.

همچنین برای تهیه بخور گیاهی در خانه پیشنهاد میکنیم مقاله چگونه یک بخور گیاهی جوان کننده برای پوست خشک تهیه کنیم؟ را مطالعه کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *