مقالات آرایشی

فواید فلفل پاپریکا بر پوست

فواید فلفل پایرکا بر پوست

فلفل پاپریکا

پاپریکا با آسیاب کردن فلفل دلمه‌ای و فلفل تند بدست می‌آید و بیشتر از آن در تهیه غذاها استفاده می‌کنند. مزه این چاشنی در مقایسه با فلفل قرمز و فلفل هندی که به عنوان طعم دهنده‌های تند و تیز شناخته می‌شوند، مقداری ملایم تر است و تندی کمتری دارد. چون میزان کپسایسین در فلفل پاپریکا بسیار کمتر از فلفل هندی و قرمز است؛ چرا که مقدار کپسایسین تعیین کننده میزان تندی فلفل است. پاپریکا را بسته به نوع آن می‌توانید در رنگ‌های قرمز تیره، قرمز یا نارنجی روشن ببینید.

در مجله سال مارکت به بررسی فواید فلفل پاپریکا بر پوست پرداختیم.

فواید پاپریکا بر سلامتی و جوانی پوست

پاپریکا علاوه بر اینکه بر سلامت جسم تاثیر دارد و خواص غذایی زیادی دارد، پوست را هم تحت تاثیر قرار می دهد. فلفل پاپریکا سرشار از ویتامین ها و آنتی ‌اکسیدان‌ های ضروری برای بدن و بویژه پوست است و به همین علت برای بازیابی جوانی و طراوت پوست مصرف آن بسیار توصیه می شود؛ بعضی خواص و فواید پاپریکا برای زیبایی و سلامت پوست به شرح زیر است:

روشنی پوست

پاپریکا منبع غنی بتاکاروتن، ویتامین‌ها و آهن است. همانطور که می دانید اگر میزان کافی از آهن و بتاکاروتن به بدن برسد، پوست از چین و چروک و علائم پیری در امان می ماند. جالب است بدانید مواد مغذی پاپریکا تولید ملانین را محدود می کنند و در نتیجه تیرگی پوست از بین می رود و شما صورتی زیباتر خواهید داشت.

فلفل پایرکا

رفع مشکلات پوستی

پاپریکا خواص ضد باکتریایی دارد و به عنوان یک داروی گیاهی رفع کننده مشکلات پوستی ناشی از باکتری شهرت دارد. شما می توانید با گنجاندن پاپریکا در رژیم غذاییتان از شر جوش ها خلاص شوید.

ضد پیری

بتاکاروتن یکی از منابع غذایی است که در پاپریکا وجود دارد. بتا کاروتن در بدن تبدیل به ویتامین A می‌شود. ویتامین A یکی از عوامل مهم برای حفظ سلامت پوست بشمار می رود. بنابراین چین و چروک پوست از بین می رود و چهره روشن تر و درخشان تر نمایان می شود.

درخش پوست با پاپریکا

کافیست یک قاشق غذاخوری پاپریکا را با دو قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و ماسکی فوق العاده تاثیر گذار بدست آورید. این ماسک را بصورت لایه نازکی روی پوست صورت‌ بگذارید و اجازه دهید حدود ۲۰ دقیقه روی پوست بماند. این ماسک پوست صورتتان را خوش‌رنگ می کند، خطوط ظریف آن را کاهش می دهد، چین و چروک‌ را ازبین می برد، در ضمن محافظی برای بروز لکه‌های ناشی از کهولت سن، شل شدگی و تیرگی پوست نیز هست. این ماسک شفابخش می تواند لکه‌ها و جوش‌های سر سیاه را نیز از بین ببرد. البته حتما قبل از استفاده این ماسک، مقداری از آن را روی پوست‌ بمالید اگر حساسیت نشان نداد روی پوست صورت قرار دهید.

رگ‌ های عنکبوتی را از بین ببرید

پژوهش های علمی نشان می دهند که مصرف پاپریکا در درمان رگ‌های عنکبوتی تاثیرگذار است، پاپریکا با خواص عالی که دارد می تواند رگ‌های خونی بدن را تقویت ببخشد. خیلی ها در پشت پا دچار رگ‌های عنکبوتی هستند، بنابراین توصیه می کنیم در غذاهای خود حتما از پاپریکا استفاده کنید تا این رگ‌ها محو شوند. البته نقش پیشگیرانه هم دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *