مقالات آرایشی

آرایشگرهای حرفه ای باید بداند

آرایشگری دارای نکات بسیار مهمی می باشد و این نکات باعث می شود که شما توانایی این مهم را داشته باشید که از هر فردی که در ماه حداقل یک بار برای اصلاح پیش شما می آید رابطه بهتری ایجاد کنید و به او خدمات بهتری ارائه دهید و در نتیجه درآمد بیشتر داشته باشید. همچنین به این نکته نیز توجه داشته باشید که مشتریان اصلاح در واقع به دنبال راحتی و خدمات بهتر هستند. ما سعی داریم در این مقاله به شما آموزش دهیم که چطور با رعایت چند نکته و بهتر کردن چند عملکرد میتوانید و تغییر در رویه آرایشگری خود یا کمی تغییر در چیدمان آرایشگاه شما، بتوانید کسب درآمد بیشتر، خدمات اصلاح بهتر و راحت تری را برای مشتریان بوجود آورید.

نکته آغازین : آرایشگاه خود را تبدیل به یک برند کنید

در ابتدا نگاهی به دکوراسیون و چیدمان آرایشگاه خود بندازید و به این نکته توجه کنید که آیا این چیدمان میتواند برای شما کسب درآمد کند و آیا شما میتوانید با این آرایش محیطی به کسب درآمد بیشتری بپردازید. در قدم بعدی به این نکته توجه داشته باشید که اگر حتی ظاهر کسب و کار شما هم جذاب باشد یا صفحه اینستاگرام برای کار خود دارید تا بتوانید از این طریق خود را به افراد بیشتری معرفی کنید و نام خودتان را برند سازی کنید. یکی از نکته های مهم آرایشگری را میتوان بازاریابی اینترنتی دانست که شما با مطالعه این مقاله میتوانید این تکنیک را به صورت کامل یاد بگیرید. شما باید خدمات و برند خود را به افرادی که از وجود شما اطلاعی ندارند معرفی کنید و با استفاده از فضای مجازی میتوانید به راحتی این امر را انجام دهید. شما میتوانید با استفاده از تکنیک های تولید محتوا خود را به افراد زیادی معرفی کنید. به طور مثال یک عکس از آخرین اصلاح خود در صفحه اینستاگرام خودتان منتشر کنید و یا یک ویدئو از آخرین اصلاح خود منتشر کنید.

به مشتریان خود برای اصلاح تاریخ و یا ساعت مشخص بدهید

شما باید مانند یک آرایشگر حرفه ای عمل کنید: برای اینکه بتوانید کسب درآمد خود را بالا ببرید باید به مشتریان خود تایم های مشخصی برای اصلاحشان بدهید با این کار میتوانید زمان خود را مدیریت کنید و در کنار آن روزانه مبلغ درآمد خود را نیز بیشتر کنید. تنها کافیست از مشتریان خود کمی شناخت داشته باشید و وقت های آزاد آنها را بدانید تا بتوانید بهتر به آن ها خدمات بدهید.

نکات بهداشتی را در آرایشگاه خود رعایت کنید

یکی از مواردی که آرایشگر ها باید به رعایت آن بپردازند نکات بهداشتی است چرا که مشتری شما در فضای تمیز و پاکیزه خیال آسوده تری دارد. در نهایت مشتری در یک آرایشگاه تمیز اطلاح دلچسب تری را تجربه میکند و از طرفی میتواند رابطه خوبی با محیط کار شما برقرار کند و این نکته باعث میشود که شما نیز مشتریان بیشتری داشته باشید. البته به شما پیشنهاد میکنیم به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی پس از هر اصلاح وسایلی مانند ماشین اصلاح، قیچی ، شانه کار و غیره را ضد عفونی کنید.

سطح کاری خود را در اصلاح بالا ببرید

به این نکته توجه داشته باشید که مشتریان اصلاح شما تنها برای کوتاهی به سمت شما نمی آیند در واقع این مهارت های شماست که باعث میشود آنها شما را انتخاب کنند. این مهم باعث میشود تا شما بتوانید در قسمت های مختلف مشتری های خود را داشته باشید و آنها را به درستی راهنمایی کنید. همین امر باعث میشود تا تقاضای خدمات بیشتری به سمت شما بیاید در نظر داشته باشید. اگر محیط کار شما حرفه ای باشد مراجعین شما به قدرت و حرفه ای بودن شما پی خواهند برد و همین امر باعث خواهد شد که شما همواره مشتریان ثابت بیشتری داشته باشید.

 

خدمات دهی به مشتریان خود را تا حد امکان تقویت کنید

به این نکته توجه داشته باشید که به مهم ترین قسمت مقاله رسیدیم و تنها تقویت این یک نکته باعث میشود که شما در حرفه خود پیشرفت چشم گیری داشته باشید باید بدانید که اصلاح یک تجربه مفرح است و شما باید بتوانید تمامی نیاز های مشتری خود را از این نظر برآورده سازید. به شما پیشنهاد میکنیم با هر اصلاح برای مشتری خود یک تجربه جدید و مفرح را به وجود آورید چرا که همین امر باعث میشود که آن فرد به یکی از مشتریان ثابت شما تبدیل شود. در نظر داشته باشید اگر در کار خود احساس کمبود یا مشکلی احساس کردید سعی کنید آن را برطرف کنید تا مشتریان خود را از دست ندهید. میتوان گفت این مهم ترین نکته در آرایشگری است و به شما پیشنهاد میکنیم که از راه های مستقیم و غیر مستقیم از مشتریان خود درباره خدماتتان نظر خواهی کنید.

روابط عمومی خود را تقویت و محکم کنید

نکته مهم در مورد تقویت و محکم کردن روابط عمومی در آرایشگری این است که علاوه بر حرفه ای بودن و داشتن مهارت در آرایشگری شما باید روابط عمومی قوی و محکمی نیز داشته باشید و بتوانید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید شما میتوانید با تقویت این مهارت اجتماعی مشتریان خود را افزایش دهید و ارتباط راحت تر و مناسب تری را با آنها برقرار کنید. از جایی که مشتریان شما افرادی از قشر های مختلف هستند باید در انتخاب نحوه ی ارتباط برقرار کردن باهوش عمل کنید.

به جزئیات حتما دقت داشته باشید

دقیقا فرق شما و یک آرایشگر آماتور در اینجا مشخص میشود که شما به جزئیات توجه دارید و مانند یک فرد حرفه ای عمل میکنید اما افراد دیگر تنها به فکر کسب درآمد هستند. اگر از ابتدای حرفه آرایشگری به جزئیات دقت نکنید زیبایی و درخشش و تغییر مد نظر مشتری حاصل نمی شود. باید به مشتریان خود احترام بگذارید و بالاترین کیفیت خدمات را به آنها ارائه دهید. در نهایت مطمئن باشید که این جزئیات در کار شما به چشم خواهد آمد و احترام و مشتریان زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت.

سعی کنید ماشین اصلاح را بر روی سر مشتریان خود بیش از حد فشار ندهید

به این نکته توجه داشته باشید که در زمان اصلاح روی سر مشتری خود فشار را کنترل کنید و اجازه ندهید که مشتری درد را در ناحیه سر خود احساس کند. اگر بر روی سر فشار را بیش از حد کنید موی سر دچار پستی بلندی های زیادی خواهد شد، اما اگر فشار را کنترل کنید میتوانید سطح کاری خود را در بالاترین حد ممکن نگه دارید و همین امر باعث میشود مشتری از اصلاح خود راضی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *