مقالات آرایشی

چیکار کنم موهام نریزه؟

چه کنم که موهام نریزه

خیلی از ما ممکنه در طول زمان متوجه ریزش موهایمان شده باشیم و خب این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که مو های ما بخش بزرگی از زیبایی و ظاهر ما را تکشیل می دهند و ریزش آن ها می تواند بر ظاهر و اعتماد به نفس ما اثر بسیار زیادی داشته باشد. ریزش مو ها می توانند دلایل زیادی داشته باشند از جمله ژنتیک که در این صورت تنها راه حل شما کاشت و ترمیم مو بوده و استفاده از روش های خانگی یا انواع قرص های خوراکی به شما کمکی نخواهد کرد. اما دلایل دیگری جز ژنتیک هم برای ریزش مو وجود دارد که اگر عادت های غلط خود را ترک کنید و از روش های خانگی و موثر برای تقویت موها استفاده کنید، نتیجه ی مطلوبی خواهید دید و از سرعت ریزش موهایتان به شدت کاسته خواهد شد. بنابر این با ما همراه باشید تا شما را با این موارد جهت جلوگیری از ریزش مو آشنا کنیم.

مو هایتان را بیش از حد نکشید!

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که برای حالت دادن به موهایتان زیادی آن را می کشید باید بگوییم که از امروز باید دست از این عادت بردارید. هر چقدر موهایتان را آزاد تر بگذارید آن ها کم تر می ریزند. از همین رو مدل مو هایی را که سبب کشیده شدن موهایتان می شوند مانند تنگ بستن موها خودداری کنید. زمانی که بیش از حد ریشه موهایتان را می کشید به مرور زمان باعث ریختن آن ها می شوید.

سیگار نکشید!

در یک کلام اگر سیگار می کشید آن را ترک کنید چرا که علاوه بر مضرات سیگار بر روی سیستم تنفسی، مصرف آن سبب ریزش شدید موهایتان خواهد شد.

موهایتان را بیش از حد نشورید!

زمانی که بیش از حد موهایتان را با شامپو شست و شو می دهید، به مروز زمان شاهد خشک شدن و ریزش شدید آن ها خواهید شد. تا حد ممکن می بایست در هفته حداکثر 2 الی 3 بار از شامپو استفاده کنید. برای حفظ رطوب مو،  آن ها را با آب سرد شسته و از شامپو و نرم کننده متناسب با جنس موهایتان استفاده کنید. اگر مو های بلندی دارید و مدام هم ریزش مو دارید، بهتر است مو های خود را کوتاه کنید و از سرم های تقویت کننده ی مو برای جلوگیری از ریزش و تقویت مو استفاده کنید.

رنگ مو و دکلره ممنوع!

یکی از مواردی که جزو بیش ترین دلایل ریزش مو ها در افراد گوناگون بوده است، استفاده از رنگ  دکلره می باشد. این مواد شیمیایی به آسانی مو هایتان را خشک و شکننده کرده و بیش ترین آسیب را به آن ها وارد می کنند. از همین رو از این مواد شیمیایی حداقل دو سال یک بار استفاده کرده و از روش های موجود جهت مراقبت از مو های رنگ شده هم چون استفاده از سرم مو مخصوص مو های رنگ شده، استفاده کنید.

از سشوار و اتوموها کمتر استفاده کنید!

استفاده مداوم از سشوار و اتوهای مو سبب می شود تا حرارت آن ها روغن و رطوبت طبیعی پوست سر را از بین ببرد و به مروز موهایتان را شکننده و خشک کند. بنابر این استفاده از سشوار و اتوهای مو را به حداقل برسانید. در زمان استفاده نیز آن را حداقل 20 سانتی متر از سر خود دور نگه دارید تا آسیب حرارت آن ها بر روی موهایتان به حداقل خود برسد.

بیوتین بخورید!

بیوتین ویتامین H یا B7 در ستتز اسید چرب در بدن دخالت دارد که این روند برای چرخه ی زندگی مو بسیار ضروری است. بیوتین می تواند سبب ریزش موهایتان شود. می توانید با پزشک خود برای مصرف سه تا پنج میلی گرم از این مواد در طول روز مشورت بگیرید.

رژیم غذایی سالم و متعادل!

برای حفظ سلامتی و جلوگیری از ریزش موهایتان تغذیه سالم را در زندگی داشته باشید. کمبود ویتامین، آهن، بیوتین و .. می تواند از جمله دلایل ریزش موهایتان باشند. مواد غذایی چون تخم مرغ، آجیل، لوبیا، نخود فرنگی، ماهی، لبنیات کم چرب، مرغ و .. دارای پروتئین می باشند. استفاده از قرص های آهن، زینک، سلنیوم و ویتامین های  A, B, C, D بر رشد و نگهداری از مو ها بسیار موثر اند.

ماساژ موها با روغن نارگیل!

شب در هنگام خواب مو هایتان را با روغن نارگیل آغشته کرده، ماساژ دهید و صبح آن ها را بشویید. ماساژ سر سبب بالا رفتن جریان  خون در پوست سر شده و به رشد مجدد مو ها کمک می کند.

خواب کافی و دوری از استرس!

اگر روزی 8 ساعت خواب کافی نداشته باشید به مرور زمان شاهد ریزش مو هایتان خواهید شد. استرس زیاد و ارتباط آن با ریزش مو ها را نیز همه ی ما می دانیم. از همین رو خود را از هر آن چه شما را مضطرب و نگران می کند دور کرده و با روش ها و برنامه های گوناگون به تقویت آرامش خود بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *