مقالات آرایشی

6 نکته ای که هر آرایشگری باید بداند

امروزه آرایشگری یکی از مشاغل پردرآمد در دنیا بوده و برای وارد شدن به این حرفه هیچ نیازی به تحصیلات آکادمیک نیست. آرایشگران تنها با کسب تجربه و حرفه ای شدن در زمینه ی تخصص کاریشان می توانند به درآمد های بالایی رسیده و مشتریان زیادی را جذب کنند. از همین رو هرساله افراد زیادی به دنبال راه اندازی آرایشگاه خود هستند.
برای آن که بتوانید به یک آرایشگر ماهر تبدیل شوید، خلاقیت بالا و روابط اجتماعی خوب و هم چنین گذراندن دوره های آموزشی آرایشگری در آموزشگاه های معتبر می تواند به شما در این مسیر کمک کند. اگر شغل آرایشگری را انتخاب کرده اید، در ادامه شما را با 10 نکته مهم آرایشگری آشنا خواهیم کرد.

1. توانایی جذب مشتری

قطعا شما هم با این نکته آشنا هستید و از اهمیت بسیار بالای آن خبر دارید. زمانی که می خواهید به تازگی کار خود را در سالن های زیبایی آغاز کنید، داشتن روابط اجتماعی بالا یکی از موارد اصلی و مهم در جذب مشتری است و می تواند به شما کمک کند. شما باید بتوانید با توجه به مکان و نوع مشتری خود به گونه ای رفتار کنید که مشتری جذب مهارت و شخصیت شما شده و علاوه بر اینکه به مشتری دائم شما تبدیل بشود، شما را نیز به دوستان و آشنایانش معرفی کند. این را فراموش نکنید که همه ی مشتری ها به یک اندازه مهم هستند و باید به همه ی آن ها به یک اندازه خدمات بدهید.

2. درآمد شغل آرایشگری

این که یک آرایشگر به صورت میانگین چقدر درآمد دارد بستگی به عوامل و مسائل گوناگونی است. برای مثال میزان حرفه ای بودن آرایشگر، میزان تبلیغات، موقعیت مکانی آرایشگاه و حتی دکوراسیون آرایشگاه بر روی درآمد آرایشگر اثر می گذارد. اما به طور کلی می شود گفت که در بدترین حالت شما می توانید به عنوان یک آرایشگر در ماه حدود 3 الی 5 میلیون تومان درآمد داشته باشید. این در حالی است که برخی از آرایشگران در ماه، درآمدی بالغ بر 25 الی 30 میلیون تومان دارند.

3. کسب مهارت آرایشگری

برای تبدیل شدن به یک آرایشگر حرفه ای، می بایست تجربه و مهارت لازم را بدست آورد. برای این کار می توان در دوره های آموزش آرایشگری در آموزشگاه های معتبر شرکت کرد و به این ترتیب تجربه های بسیاری را در زمانی اندک بدست آورد. با داشتن مدرک معتبر آرایشگری هم امکان استخدام شدن آسان تر در سالن های آرایشی وجود دارد.

4. گذراندن دوره ی کارآموزی

پس از آن که در دوره های آموزش آرایشگری شرکت کردید و مدرک خود را گرفتید، باید به عنوان کارآموز در آرایشگاه ها مشغول به کار شوید. در دوران کارآموزی با ترفند های بازار کار آشنا می شوید و تمام نکاتی را که یاد گرفته اید می توانید به صورت عملی پیاده سازید. مشاهده آرایشگران با سابقه ی دیگر در کنار شما و استفاده از تجربیات آن ها نیز می تواند به شما در بدل شدن به یک آرایشگر ماهر کمک موثری کند.

بد نیست بدانید : همه چیز درباره راه اندازی آرایشگاه زنانه !

5. به روز رسانی مهارت و اطلاعات آرایشگری

به روز نگه داشتن مهارت آرایشگری یکی از مهم ترین و اصلی ترین مواردی است که اگر می خواهید در کار خود موفق شوید باید آن را انجام دهید. شما باید بتوانید با تغییرات به وجود آمده در دنیای مد و فشن، به نیاز های مشتریانتان پاسخ بدهید و مهارت های خود را آپدیت کنید. برای مثال باید به عنوان یک آرایشگر کوتاهی و شینیون مو، با تمام ترفند ها و مدل های مو آشنا باشید.

6. تبلیغات

یکی از بهترین روش های جذب مشتری، تبلیغات است. امروزه به آسانی می توان با تبلیغات در شبکه های اجتماعی مهارت خود را به دیگران معرفی کرد و مشتری های جدید و ثابت بدست آورد. اما نکته ای که نباید فراموش کنید این است که این موضوع نیاز به زمان دارد و شما باید فعالیت خود را برای مثال در اینستاگرام به صورت روزانه ادامه دهید.

مزایای شغل آرایشگری

• معمولا آرایشگران به شغل خود علاقه دارند و آن را بر اساس علاقه و استعداد خود انتخاب می کنند. داشتن علاقه به کاری که روزانه مشغول به آن هستید درصد موفقیت شما را چندین برابر می کند.
• داشتن برنامه ریزی منعطف یکی از مزایای این حرفه است. به طوری که شما مسئول زمان دهی به مشتریانتان هستید و می توانید برای وقت دهی به آنان برنامه ریزی کنید. اینگونه برای سایر کار های خود نیز وقت خواهید داشت.
• از مهم ترین مزایای حرفه ی آرایشگری می توان به درآمد خوب آن اشاره کرد. به طوری که اگر در این حرفه مطرح شوید، می توانید درآمد های بسیار زیادی بدست آورید و زندگی مرفهی داشته باشید.

در حال حاضر آرایشگری یکی از محبوب ترین شغل های دنیا است که روز به روز در حال تغییر و تحول است. اگر فردی خلاق با روابط اجتماعی بالا هستید و حرفه آرایشگری علاقه دارید به آسانی می توانید در این زمینه موفق شوید. برای شرکت در دوره های آموزشی آرایشگری آموزشگاه طرحستان و بدست آوردن تجربه لازم برای ورود به بازار کار کافی است با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *