مقالات آرایشی

جلوگیری از ریزش مو با تخم مرغ !!!

درمان ریزش مو

درمان ریزش مو با روغن تخم مرغ

درمان ریزش مو با تخم مرغ : درباره خواص تخم ‌مرغ برای افزایش سرعت رشد، پرپشت شدن و کاهش ریزش موها هیچ شکی وجود ندارد. این ماده با داشتن این خواص شگفت ‌انگیز، در تولید شامپوها و محصولات مراقبت کننده برای مو مورد استفاده قرار می ‌گیرد. یکی از کاربردهای تخم مرغ استفاده از روغن تخم مرغ برای رفع ریزش موها است.

روغن تخم مرغ را به راحتی می‌توان در منزل تهیه و برای صورت و مو استفاده نمود.

این روغن برای جلوگیری از ریزش مو، رفع آکنه صورت، رفع چین و چروک صورت و سفیدی مو بسیار مفید است.

ضمن اینکه استفاده از روغن تخم ‌مرغ جایگزین مناسبی برای استفاده مستقیم از زرده آن است، زیرا زرده تخم ‌مرغ ممکن است به باکتری سالمونلا آلوده باشد که در صورت استفاده پوست را دچار التهاب خواهد کرد. پس بهتر است از روغن آن برای مصارف درمانی و زیبایی استفاده کنید که خواص بسیار زیادی دارد.

با استفاده از مراحل زیر روغن تخم مرغ را در خانه تهیه کنید و ریزش موهای خود را درمان کنید.

طرز تهیه روغن تخم مرغ


مرحله اول
   6 عدد تخم ‌مرغ را روی شعله گاز برای مدت 15 تا 20 دقیقه جوشانده و سپس آن را در کناری بگذارید تا خنک شود. وقتی خنک شد، پوست آن‌ ها را جدا کنید و تخم ‌مرغ ‌ها از وسط به دو نیم کنید.

مرحله دوم

حالا با قاشق، زرده ‌ها را از سفیده جدا کنید. می‌ توانید از سفیده ‌ها برای صبحانه یا سالاد استفاده کنید و آن ‌ها را دور نیندازید.

مرحله سوم

با یک چنگال زرده ‌ها را به خوبی له کرده  و سپس آن ‌ها را در یک ماهیتابه کوچک بریزید و روی شعله قرار دهید.

مرحله چهارم

حرارت را کم کنید و تا جایی که زرده ‌ها به رنگ تیره و تقریبا سوخته درآیند تابه را روی شعله نگه دارید. در این حالت توده زرده تخم ‌مرغ شروع به دود کردن می‌کند و نباید نگران باشید. وقتی به این مرحله رسید با چنگال حسابی زرده ‌ها را له کنید و به طور منظم هم بزنید. به این فرایند ادامه دهید تا روغن تخم ‌مرغ، کاملا از زرده ‌ها جدا شود و بیرون آید. ممکن است دود غلیظی از آن خارج شود زیرا زرده‌ها کاملا می ‌سوزند، پس حتما تهویه آشپزخانه را روی دور تند قرار دهید تا دود موجب اذیت اعضای خانه نشود.

مرحله پنجم

وقتی روغن تخم ‌مرغ از آن جدا شد، شعله را خاموش کنید و اجازه دهید برای مدتی بماند تا در دمای طبیعی خنک شود.

مرحله ششم

در این مرحله بعد از خنک شدن زرده ‌ها، باید آن ‌ها را از یک صافی توری یا یک تنظیف تمیز رد کنید تا روغن از زرده ‌های سوخته جدا شود. این روغن را داخل یک ظرف شیشه ‌ای یا سرامیکی تمیز و خشک بریزید (از ریختن آن در ظروف پلاستیکی و فلزی خودداری کنید، زیرا ممکن است در آن واکنش شیمیایی رخ دهد).

اگر در روغن ذرات جامد وجود داشت، دوباره فیلتر کنید تا روغن شفافی به دست آید. این روغن را در دمای اتاق تا یک سال و در یخچال تا سه سال، می ‌توانید نگهداری کنید.

اما باید مراقب باشید که قاشق آلوده یا انگشت در آن نکنید و همچنین از نفوذ آب به داخل آن جلوگیری کنید. از این روغن هفته ‌ای یکبار برای ماساژ سر استفاده کنید تا از ریزش موها جلوگیری کند. برای درمان سفیدی موها و رفع آکنه و جوش نیز می‌توان از آن کمک گرفت.

همچنین این روغن برای از بین بردن جای زخم و سوختگی جزئی نیز می‌تواند موثر و مفید باشد.

برای مشاهده دیگر مقالات آرایشی و زیبایی میتونین به مجله سالن مارکت مراجعه کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *