مقالات آرایشی

مراقبت از پوست در تابستان چگونه است؟

مراقبت از پوست در تابستون

مراقبت از پوست در تابستان

 با فرا رسیدن فصل گرما و تابستان رسیدگی و مراقبت از پوست یکی از مهم ترین کارهایی است که هر خانم یا آقایی باید انجام دهد. زیرا پوست لباس اول شماست و در جذابین و زیبایی شما بسیار تأثیر گذار است. به همین دلیل این مطلب در مجله سالن مارکت نحوه مراقبت از پوست در تابستان را به شما آموزش می دهیم.

ضد آفتاب مناسب بزنید

یکی از راههای مراقبت از پوست در تابستان مصرف ضد آفتاب است. البته اصول تجدید ضدآفتاب در تمام روزهای سال باید هر دو سه ساعت یکبار باشد، اما اگر این مسئله را در بهار و پاییز و زمستان به خیال خوب بودن هوا، رعایت نمی کنید، حتما سعی کنید در فصل تابستون ضدآفتاب خود را حتما حتما سه ساعت یکبار تجدید کنید. از ضد آفتاب مناسب پوست خود با spf مورد نظر هر روز  استفاده کنید و زمان استفاده مطمئن باشید که ضدآفتاب را روی کل صورت خود به جز چشم ها زده اید.

کلاه نقابدار و عینک بزنید

برای اینکه پوست صورت شما از آفتاب به شکل کامل دور بماند باید از کلاه نقابدار و عینک استفاده نمایید. کلاه نقابدار علاوه بر اینکه باعث می شود نور به صورت شما نخورد، مانند یک سایه لان از چشم و پیشانی شما محافظت خواهد کرد. علاوه بر این، حتما حواستان باشد که عینک آفتابی خود را در تابستان از روی چشم ها برندارید چون اشعه ای که به چشم ها می رسه ممکن است باعث مشکلات چشمی گردد و پوست دور چشم را برای چروک شدن تحریک نماید. موقع خرید کلاه یا نقاب حتما نوعی را انتخاب کنید که وقتی به صورت خود می زنین همه جای صورت را پوشش دهد و علاوه بر آن در خرید عینک نیز دقت کنید. این روش یکی از بهترین شیوه ها برای مراقبت از پوست در تابستان است.

عرق خود را پاک کنید

زمانی که بدن شروع به عرق کردن می کند، سموم بدن از داخل به سطح پوست خواهند آمد. برای اینکه این سموم و آلودگی ها دوباره به پوست صورت و بدن شما منتقل نشوند، باید حواستان باشد که عرق های روی پیشانی و صورت خود را با دستمال پاک کنید و اجازه ندهید این عرق ها روی صورت باقی بماند. اگه به این عرق ها توجه نکنید، ممکن است روی صورت شما پر از آکنه شود و مجبور شوید برای از بین بردن آکنه ها کلی تلاش کنید.

به آب اکتفا نکنید

در فصل تابستان نباید برای شستن صورت خود به آب اکتفا کنید و فکر کنین با پاشیدن یک مشت آب به صورت خود می توانید از شر آلودگی ها خلاص شوید. در روزهای تابستان بهترین کار این است که پوست صورت خود را با ژل شستشوی مخصوص و صابون مناسب پوست خود بشویید و حتما در حالیکه صورت کمی نم دارد از کرم مرطوب کننده روی پوست استفاده کنید.

هر روز دوش بگیرید

یکی دیگر از راه های مراقبت از پوست در تابستان دوش گرفتن است. بهترین پیشنهاد این است که هر روز دوش بگیرید. فقط توجه کنین اگه پوست شما خشک است ، هر روز از مواد شوینده استفاده نکنید و کافی است با آب ، آلودگی را  از بدن خود دور کنید. این کار موجب می شود تمیز باشید، بوی خوب دهید و از همه مهم تر آلودگی ها را از سطح پوست بدن و صورت خود دور کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *