مقالات آرایشی

آموزش ماسک صورت با قهوه

فواید عالی قهوه برای پوست

قهوه یکی از نوشیدنی های کافئین دار است که بسیاری از افراد روز کاری خود را با نوشیدن آن آغار می‌کنند. زیرا نشاط و شادابی خاصی به چهره خواهد بخشید. در این مقاله شما را با فواید قهوه و ماسک قهوه برای پوست اشنا می کنیم.

البته علاوه بر این ماورد قهوه فواید بسیار دیگری برای بدن و پوست شما دارد. قهوه یک دانه معطر و پرخاصیت است که پوست را روشن می کند، التهاب آن را کاهش می دهد، موجب افزایش رشد موها شده و برای از بین بردن سلولیت هم بسیار مفید و موثر می باشد.

به دلیل خواص زیادی که قهوه برای پوست و مو دارد در مجله سالن مارکت تصمیم داریم خواص قهوه برای پوست را بررسی کنیم.

درخشش پوست با اسکراب قهوه

قهوه سرشار از انتی اکسیدان می باشد و به شماکمک می کند تا پوستی روشن تر داشته باشید و از پوست در برابر رادیکال های آزاد که موجب پیری پوست می شوند،  محافظت خواهد کرد. اگر پوست مستعد جوش و آکنه دارید، قهوه یک انتخاب ایده آل و مناسب است. قهوه دارای خواص ضد باکتری و آرامش بخش بوده و باکتری هایی را که موجب ایجاد جوش خواهند شد را از بین می برد. قهوه دارای محتوای کافئین بسیار بالایی بوده و یک ضدالتهاب قوی است که قادر است پف زیر چشم را تا حد زیادی کاهش دهد. برای از بین بردن حلقه های تیره در اطراف چشم می توانید از قهوه یخ زده استفاده کنید. با این روش، پوست زیر چشم به سرعت روشن شده و قسمت های پف کرده زیر چشم، صاف و بدون پف خواهند شد.

قهوه برای پوست بدن

قهوه حاوی محتوای کافئین بسیار بالایی است و با انقباض عروق خونی و افزایش گردش خون، می تواند ظاهر سلولیت های بدن را کاهش دهد. علاوه بر این نوشیدن قهوه در افزایش متابولیسم بدن هم بسیار موثر بوده و می تواند موجب کاهش وزن شود.

طبق مطالعات انجام شده به این نتیجه رسیده اند که قهوه تا 29 درصد می تواند چربی سوزی در بدن را افزایش دهد.

مزایای زیبایی قهوه برای پوست سر

محتوای بالای کافئین در قهوه می تواند در افزایش گردش خون موثر بوده و رشد موها را افزایش دهد. اضافه کردن قهوه به روند روزانه مراقبت از موها می‌تواند موجب افزایش ضخامت موها شده و چون سرشار از آنتی اکسیدان و مواد معدنی است، ساقه موها را تقویت خواهد کرد و مانع از ریزش و شکستگی موها می‌شود.

از آنجایی که دانه های قهوه دارای بافت ضخیمی هستند، ماساژ دادن اسکراب قهوه باعث می‌شود پوست سر را از هرگونه ماده شیمیایی و آلودگی پاکسازی کنید.

آموزش ماسک صورت با قهوه

 ماسک قهوه برای لایه برداری از پوست صورت بسیار مفید می باشد. عسل به کار رفته در این ماسک یک ضد التهاب و ضد باکتری قوی است و می تواند از ایجاد جوش جلوگیری کرده و با حفظ رطوبت در پوست مانع از خشکی پوست شود. علاوه بر این روغن نارگیل یک آبرسان فوق العاده بوده و سرشار از اسیدهای چرب طبیعی است و از پوست محافظت خواهد کرد.

برای درست کردن این لایه بردار یا ماسک صورت به موارد زیر نیاز داریم :

  • 1 فنجان پودر قهوه تازه
  • 1/2 فنجان روغن نارگیل طبیعی
  • 1 قاشق عسل طبیعی

تمام مواد را در یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی مخلوط کنید. این ماسک را به طور یکنواخت روی پوست تمیز مالش داده  و با حرکات دایره ای ماساژ دهید. با این کار گردش خون در پوست افزایش پیدا خواهد کرد. اجازه دهید اسکراب به مدت 10 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب گرم شسته و سپس مرطوب کننده بزنید.

آموزش ساخت لایه بردار قوی پوست بدن و پوست صورت

می توان همین لایه بردار را بر روی پوست بدن هم استفاده کرد اما بهتر است چند ماده ترمیم کننده هم اضافه کنید تا اثرات بهتر و موثرتری داشته باشید.

استفاده از شکر می تواند از پوست بدن به خوبی لایه برداری کند و روغن رز به کار رفته در آن، فوق العاده تغذیه کننده می باشد و موجب نرم شدن پوست خواهد شد و عطر بوی خوبی هم دارد. برای درست کردن اسکراب بدن به موارد زیر نیاز داریم:

  • 1 فنجان پودر قهوه تازه
  • 1 فنجان روغن نارگیل
  • 1 فنجان شکر
  • 4 قطره روغن گل رز

تمام مواد را در یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی با هم ترکیب کنید. این اسکراب را با حرکات دایره ای روی پوست بدن و قسمت هایی که دارای سلولیت است ماساژ دهید و پس از 20 دقیقه با آب گرم بشویید. قهوه یکی از بهترین انواع نوشیدنی ها است که میتوان از آن به عنوان ماسک و لایه بردار قوی برای زیبایی ، شادابی نشاط بدن، برای پوست و صورت و مو استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *