مقالات آرایشی

چگونه یک بخور گیاهی جوان کننده برای پوست خشک تهیه کنیم؟

بخور خانگی | سالن مارکت

معمولا افرادی که پوست خشک دارند با مشکلات پوستی فراوانی روبرو می‌شوند. مانند چین و چروک، پیری زود رس ، پوسته پوسته شدن ، خشک شدن کرم پودر بر روی پوست و … میتوانند از بخور گیاهی استفاده بکنند .هرچند که برای رفع خشکی پوست روش ها و محصولات مختلفی وجود دارد که در آرایشگاه و کلینیک‌های زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که یکی از بهترین کارهایی که می توان برای مراقبت از پوست و جوانسازی آن انجام داد، استفاده از بخورهای گیاهی است که با هزینه بسیار زیاد در اسپاها و سالن های زیبایی و آرایشگاه ها انجام می‌شود. ما سعی داریم روش‌های گیاهی و خانگی را در مجله سالن مارکت به شما آموزش دهیم تا علاوه بر رفع خشکی پوست، بتوانید پوست خود را به روش های خیلی ساده تقویت کنید.در این مقاله بخور گیاهی را به شما آموزش میدهیم که علاوه بر رفع خشکی پوست، جوان کننده پوست نیز می‌باشد.

بخور خانگی | سالن مارکت

مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه بخور خانگی گیاهی

  • برگ گیاه کامفری یا هماور: 3 پیمانه
  • گیاه کالاندولا (گل همیشه بهار): 2 پیمانه
  • گیاه بابونه: 2 پیمانه
  • برگ گل رز: 2 پیمانه
  • گیاه اسطوخدوس: یک پیمانه

دستورات لازم برای تهیه بخور گیاهی

یک ظرف پیرکس یا ظرف موجود و قابل استفاده ای که از جنس تفلون نباشد را بردارید و تا 2/3 اونو پر از آب کنید و ترکیب گیاهان بالا را در آب بریزید و روی حرارت قرار داده و اجازه دهید چند دقیقه بجوشد.سپس به خاطر شدت حرارت آب ظرف را از روی حرارت برداشته و در جای مناسبی قرار دهید تا از شدت حرارت و بخار آن کم شود بهتر است یک درپوش روی ظرف قرار دهید.

روش استفاده از بخور گیاهی

برای استفاده از بخور زمانی که احساس کردید شدت حرارت بخار را می‌توانید تحمل کنید و پوستتون را نمیسوزاند ، سر خود را بالای ظرف قرار بدید و با یک حوله یا پارچه، سر و ظرف را به طور کامل بپوشانید تا بخار گیاهان زیر حوله گیر بیفتند و بهتر جذب پوست شوند باید بخور روی صورت 5 تا 8 دقیقه بماند تا جذب پوست شود در این مدت صورتتان را چند مرتبه به بالا و پایین و چپ و راست حرکت دهید تا بخور گیاهی به صورت یکنواخت به همه جای پوست برسد. برای تاثیر بهتر این بخور بر روی پوستتون می‌تونید هفته ای 2 مرتبه از این بخور گیاهی استفاده کنید و تاثیرش رو ببینید.

بد نیست بدانید : مهم ترین نکات در سشوار کشیدن موی مردانه

خاصیت گیاهان مورد استفاده در این دستور

1. به شدت نرم و مرطوب کننده پوست است
2. کاهنده آثار خشکی، چین و چروک و خطوط ریز در پوست
3. ضدباکتری و ضدجوش است
4. پاکسازی کننده پوست است
5. خاصیت تونری و تنظیم و متعادل کننده پوست را دارند
6. التیام بخش و درمان کننده مشکلات و نقص های پوست است

نکته:
تمام گیاهانی که در این دستور معرفی شده اند، به صورت خشک یا تازه در عطاری‌ها موجود هستند و می‌توانید به مقدار دلخواه از این گیاهان را تهیه و استفاده کنید.

اندازه پیمانه ها بستگی به میزان استفاده شما دارد و فقط نشان دهنده نسبت مقدار گیاهان می باشد و می توانید به میزان زیاد از آن ها را تهیه و مخلوط کنید و هر بار، مقداری از آن را برای تهیه بخور بردارید

نکته: می توانید از اسانس و روغن های این گیاهان هم در بخور استفاده کنید تا تاثیر آن بیشتر شود.

منبع : تجهیزات آرایشگاهی سالن مارکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *