مقالات آرایشی

پاک کردن لاک ناخن بدون استون

پاک کردن لاک ناخن بدون استون

برای پاک کردن لاک ناخن معمولا باید از محلول حلالی به نام استون و یا محصولاتی که در فرمولاسیون خود این ماده را دارند، استفاده کنید.

اما خب برای همه‌ما پیش آمده است که تحت شرایطی نیاز به پاک کردن لاک و استون داشته ایم اما استونی در دسترس نداریم. در این مواقع می‌توانید از مواد طبیعی و البته اسیدی برای پاکسازی لاک خود استفاده کنید.

در ادامه این مقاله در مجله سالن مارکت موادی برای پاکسازی لاک بدون استون را به شما معرفی می‌کنیم:

پاک کردن لاک ناخن با لیمو

لیمو دارای محتویاتی است که می تواند خاصیت یک لاک پاکن طبیعی را داشته باشد و از آن در مانیکورینگ ناخن ها زیاد استفاده می شود.

پاک کردن لاک ناخن بدون استون

پاک کردن لاک ناخن بدون استون

مواد مورد نیاز
مقداری آب و صابون
یک برش لیمو
روش استفاده
   3 تا 5 دقیقه ناخن ها را درون آب (ولرم) و صابونی که درست کرده اید، خیسانده و سپس با با برش لیمویی که آماده کردید، ناخن ها را بکشید تا لاک آن ها پاک شود. کشیدن برش لیمو روی ناخن باید مانند کشیدن پد لاک پاکن روی ناخن باشد. در آخر هم مرطوب کننده به دست ها و ناخن بزنید تا پوست آن ها خشک نشود.

پاک کردن با لاک ناخن

میتوانید از خود لاک برای پاک کردن لاک روی ناخن ها کمک بگیرید، حتی این روش می تواند اولین انتخاب شما برای پاک کردن لاک باشد! تنها کافی است یک لاک قدیمی که بدون استفاده مانده را بردارید و دوباره روی لاک روی ناخن های خود بزنید و سریع با دستمال کاغذی پاک کنید و این کار را آنقدر ادامه دهید تا کاملا ناخن ها پاک شوند.

فقط دقت کنید که لاک ناخن از نوع “سریع خشک شونده” (fast dry)  نباشد.

محلول ضدعفونی کننده دست

یکی دیگر از مواردی که به جای لاک پاکن و استون می توانید از آن ها در پاک کردن لاک ناخن ها استفاده کنید، محلول ضدعفونی کننده دست می باشد که آن هم دارای الکل و حلال هایی است که توانایی پاک کردن لاک را دارد.

مواد مورد نیاز
مایع ضدعفونی کننده دست
پد پنبه ای
روش استفاده
   کمی از محلول ضدعفونی کننده را روی ناخن ها بزنید اما دقت کنید مقدار ان زیاد نباشد و بلافاصله با پد پنبه ای آن را روی ناخن ها کشیده و پاک کنید. این روش را تا جایی که تمام لاک پاک شود، تکرار کنید و در پایان هم به خوبی دست ها را بشویید چون ممکن است پوست دست را خشک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *