مقالات آرایشی

همه چیز درباره راه اندازی آرایشگاه زنانه !

همه چیز درباره راه اندازی آرایشگاه زنانه !

چگونه یک آرایشگاه زنانه تاسیس کنیم ؟

بسیاری از بانوان علاقه مند به هنر آرایشگری، بعد از سپری کردن دوره های آموزشی مربوطه و اخذ مدارک مورد نیاز، اقدام به راه اندازی آرایشگاه می کنند؛ اما نمی دانند دقیقا باید از کجا شروع کنند؟

بانوانی که میخواهند برای آرایشگاه خود مجوز بگیرند، باید مراحلی را طی کنند که در این مقاله از مجله زیبایی سالن مارکت به تفصیل راجع به این که چگونه آرایشگاه زنانه تاسیس کنیم؟ سخن خواهیم گفت.

مراحل اداری تاسیس آرایشگاه

برای این که یک کسب و کار قانونی داشته باشید، باید جوازها و پروانه‌های مناسب راه اندازی آرایشگاه را تهیه کنید و در صورت نیاز به مدرک یا گواهینامه خاصی از یک مکان برای آرایشگاه ، ابتدا آن گواهینامه را دریافت کنید و سپس اقدام راه اندازی آرایشگاه کنید.

صدور جواز آرایشگاه مستلزم سپری کردن مراحلی است که در مقاله مراحل اداری صدور مجوز آرایشگاه به شرح آن پرداختیم .

سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی آرایشگاه

برای راه اندازی آرایشگاه باید ابتدا به بودجه خودتون دقت کنید. اگر تا حدی بود که بتوان با کمک آن وسایل مورد نیاز را خریداری کرده وسالن زیبایی را اداره کرد، بودجه شما کافیست.

دقت داشته باشید که مدیریت و راه اندازی یک سالن زیبایی به تنهایی خیلی سخت و تا حدودی امکان پذیر نیست به همین دلیل، افراد دیگری را هم استخدام خواهید کرد و باید به آن ها نیز حقوق دهید. پس ابتدا و قبل از هر کاری یک تخمین از هزینه های احتمالی به دست آورید بعد تصمیم نهایی خود را بگیرید.

 

هزینه های اولیه برای تاسیس سالن زیبایی

  • رهن و اجاره ملک سالن زیبایی
  • دکوراسیون سالن زیبایی
  • هزینه خرید تجهیزات سالن زیبایی مثل سشوار، جکوزی مخصوص پدیکور، کامپیوتر
  • هزینه ساخت تابلو آرایشگاه
  • هزینه دوربین مداربسته جهت کنترل درب ورودی سالن زیبایی
  • هزینه خرید اقلام مصرفی مثل رنگ مو،شامپو،کاندیشنر و اقلام مصرفی تخصصی هر لاین. البته اگر قصد استخدام پرسنل درصدی را دارید نیازی نیست که اقلام مصرفی را شما تهیه کنید
  • بودجه تبلیغات

بد نیست بدانید : 6 نکته ای که هر آرایشگری باید بداند

در صورتی که بخواهید مشتری زیادی جذب کرده و مشتری هایتان از بودن در سالن زیبایی شما احساس رضایت داشته باشند، باید یک تم مناسب برای دکور خود انتخاب کرده و از رنگ ها و طرح های مناسبی استفاده کنید.

تمام انتخاب های خود را روی کاغذ آورده و با چند نفر مشورت کنید. سپس با توجه به بودجه و سلیقه خود تصمیم بگیرید.

البته شرکت های مشاوره دکوراسیون که به صورت تخصصی در زمینه دکور و تجهیزات سالن زیبایی فعالیت می کنند خیلی بهتر می توانند شما را راهنمایی کنند تا با استفاده از رنگ و نور مناسب محیط دلنشینی را برای مشتریان سالن زیبایی خود فراهم کنید.

همچنین باید به یک مورد دیگر توجه ویژه‌ای داشته باشید، این که لوازم مورد نیاز یک سالن آرایشی بسیار مهم هست. یک لیست از تجهیزاتی که حتما باید خریداری کنید، تهیه کنید.

در این مرحله نیازی به نگرانی در مورد محل قرار دادن لوازم نیست و تنها لیست وسایل ضروری را تهیه کنید. برای تهیه لیست وسایل مورد نیاز هم میتوانید با مشاوران گروه سالن مارکت ارتباط برقرار کنید و اطلاعات لازم را دریافت کنید همچنین در صورتی که یک وسیله خاص ضروری نبوده و مناسب بودجه شما نبود می‌توانید مدتی پس از راه اندازی آرایشگاه خود آن را خریداری کنید.

ما در لیست زیر یک نمونه از لیست وسایل مورد نیاز سالن زیبایی را برای شما آماده کرده‌ایم میتوانید آن را با توجه به بودجه خودتان کم و زیاد کنید و موارد خاص را کنار بگذارید تا بعد از راه اندازی آرایشگاه خود آن را خریداری کنید.

برای راه اندازی آرایشگاه معمولا وسایل زیر مورد نیاز است:

متراژ نرمال آرایشگاه

کمینه متراژ برای راه اندازی یک آرایشگاه زنانه از نظر اتحادیه 18 متر است. البته این فضا بسته به نوع کار شما متفاوت و احتمالا بیش از این میزان خواهد بود.

به طور مثال اگر شما می خواهید یک آرایشگاه معمولی با ارائه خدمات روزمره راه اندازی کنید به 40 متر فضا و سه نفر نیروی کار متخصص و با تجربه نیاز خواهید داشت.

طبیعی است افزایش خدمات آرایشگاه در حیطه های مختلف شما را به تعداد نیروی بالاتر و فضای بیشتر نیازمند می سازد. به طور کلی، کمترین میزان سرمایه مورد نیاز برای تاسیس آرایشگاه از 20 میلیون شروع شده و برای سالن های بسیار بزرگ و مخصوص آرایش عروس حتی تا چند میلیارد نیز می رسد. سودی که یک آرایشگر از این حرفه به دست می آورد، متاثر از مواردی همچون میزان مهارت فرد، مکان جغرافیایی سالن، مواد اولیه مصرفی و حتی میزان درآمد مردم منطقه اشاره کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *