مقالات آرایشی

تاریخچه آرایشگاه زنانه

آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی یکی از قدیمی‌ترین جاهایی است که در گذشته نیز برای زیبا کردن چهره خانم‌ها وجود داشته است . امروزه آرایشگاه زنانه به مکانی گفته می‌شود که در آن خدمات زیبایی زنان از قبیل آرایش، اصلاح ابرو، اصلاح صورت، پیرایش و کوپ و کوتاهی مو، آرایش صورت، شنیون، براشینگ، میکاپ، رنگ و مش و لایت، فر و بافت مو، خدمات ناخن، اپیلاسیون، گریم و آرایش عروس و… انجام می‌شود.
در گذشته در آرایشگاه‌های زنانه انواع خدمات کوتاهی مو و حنا برای دست وپاها و موها انجام می‌شد. اصطلاح سرخاب سفید آب را همه ما شنیده ایم . این اصطلاح مربوط به زمان‌های قدیم است که جهت آرایش خانم‌ها با استفاده از مواد سرخاب و سفید آب استفاده می‌شد.

آرایش در حمام

 در گذشته در بسیاری از حمام‌های زنانه نیز انواع خدمات زیبایی برای خانم ها انجام می‌شد. خدمات آرایش و زیبایی در گذشته بسیار محدود بود هم از لحاظ نوع خدمات و هم از لحاظ فضای انجام خدمات. اما امروزه برخی از آرایشگاه ها مجهز به رایانه و ژورنال دیجیتال برای نمایش و انتخاب مدل مو، آرایش، ناخن، رنگ مو و غیره شده‌ اند. با استفاده از دستگاه‌های استریل برقی، تجهیزات آرایشگاهی استریل شده و صندلی‌ های برقی جایگزین چهارپایه‌ های قدیمی شده و استفاده از وسایل بهداشتیِ مشترک در آن‌ها کاملاً ممنوع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *