مقالات آرایشی

صندلی جک پدالی یا صندلی برقی؟ کدام یک انتخاب بهتری برای آرایشگاه شماست

صندلی جک پدالی آرایشگاه یا صندلی برقی آرایشگاه ؟

برای اینکه بتوانید تجهیرات مناسبی برای سالن زیبایی خود تهیه کنید، بهتر است ابتدا با آن‌ها به طور کامل آشنا شوید و بدانید که هر وسیله چه کاربردی دارد تا بتوانید بر اساس نیاز خود، انتخاب بهتری داشته باشید. معمولا آرایشگران حین خرید تجهیزات آرایشگاهی بین انتخاب صندلی برقی و صندلی جک پدالی دچار مشکل می‌شوند و نمی‌دانند کدام یک مناسب‌تر و به صرفه‌تر خواهد بود. به همین دلیل با ذکر ویژگی‌های این دو قصد داریم انتخاب را برای این دسته از آرایشگران ساده‌تر کنیم.

صندلی جک پدالی آرایشگاهی

صندلی‌ جک پدالی یکی از محبوب‌ترین صندلی های موجود در هر آرایشگاهی است

صندلی آرایشگاهی جک‌دار یا جک پدالی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین صندلی‌هایی است که در سالن‌های زیبایی مورد استفاده قرار میگیرد. صندلی‌های آرایشگاهی جک‌دار یا جک پدالی، دارای جک هیدرولیکی پدالی در بخش زیرین صندلی هستند که قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی را فراهم ساخته اند. همچنین اکثر صندلی‌های جک پدالی قابلیت چرخش 360 درجه را دارند و همچنین امکان قفل کردن صندلی در هر زاویه ای را دارند. این صندلی‌ها قسمتی برای قرار گرفتن پاها دارند که باعث ایجاد حس راحتی بیشتر در مشتریان میشوند.

صندلی‌های پدالی معمولا از یک نوع مایع یا روغن جهت اعمال نیرو توسط یک پدال تعبیه شده در قسمت پشت یا کنار صندلی برای تنظیم ارتفاع و تکیه‌گاه صندلی استفاده ‌می‌کنند. به همین دلیل به این نوع صندلی‌ها، چک پدالی یا صندلی‌های هیدرولیکی نیزگفته می‌شود و آرایشگر می‌تواند به راحتی و با حداقل نیرو، صندلی را تنظیم نماید بدون نیاز به این که مشتری از روی صندلی بلند شود. از طرفی به دلیل سادگی سیستم انتقال نیرو در این نوع صندلی‌ها، عمر آن‌ها بسیار زیاد بوده و در صورت نقص در عملکرد به راحتی و در کوتاه‌‍ترین زمان می‌توان آن‌ها را تعمیر کرد.

صندلی برقی آرایشگاهی

این صندلی در انواع مختلفی ساخته و تولید می‌شود که تفاوت آن‌ها در آپشن‌های جزئی در آن‌ها است. شکل ظاهری صندلی برقی شبیه به صندلی پدالی است و تقریبا کابردهای مشابهی دارد. تفاوت آن با صندلی پدالی در این است که صندلی برقی به جای پدال، یک گیره برقی دارد که با استفاده از آن می‌توان صندلی را در اندازه‌های مختلف بالا و پایین آورد و یا تکیه پشتی آن را باز و بسته کرد. صندلی برقی مانند صندلی پدالی دارای قسمتی برای قرار گرفتن پا و همچنین برای تنظیم ارتفاع نیاز به پیاده شدن مشتری ندارد . از دیگر قابلیت‌های این نوع صندلی‌ها این است که به راحتی میتوانید آن را در شکل دلخواه خود تنظیم نمایید.

کدام صندلی برای آرایشگاه مناسب تر است، صندلی جک پدالی یا صندلی برقی؟

ممکن است به نظر برسد که صندلی برقی برای همه‌ی سالن‌های زیبایی مناسب‌تر است. زیرا طریقه‌ی استفاده از آن ساده‌تر است. به این صورت که برای چرخاندن یا تغییر ارتفاع آن نیازی به استفاده از پدال نیست و تنها با یک دکمه یا ریموت این کار انجام میشود. اما اگر بخواهیم راحتی کار را کنار بگذاریم، دلایلی وجود دارد که ثابت میکند خرید صندلی پدالی بسیار به صرفه تر است. زیرا علاوه بر اینکه قیمت بهتری نسبت به صندلی برقی دارد، میتواند دارای طول عمر بیشتری باشد. به این دلیل که احتمال خرابی موتور صندلی برقی بیشتر است و اگر زمانی از کار بیوفتد، این صندلی عملا دیگر کاربردی نخواهد داشت و همچنین صندلی برقی چرخش 360 درجه را ندارد و زاویه آن تغییر نمیکند. زیرا بدون استفاده از آن امکان دیگری برای تغییر ارتفاع و چرخش آن صندلی وجود ندارد و ارزش آن با یک صندلی معمولی برابر خواهد شد البته امکان تعمیر موتور صندلی وجود دارد و این که صندلی‌های برقی تا یکسال موتور آن گارانتی دارد. پس با توجه به این که صندلی جک پدالی تمام قابلیت‌های صندلی برقی را دارا است و حتی برای تغییر ارتفاع یا چرخش آن نیازی نیست که مشتری از روی صندلی پایین بیاید، به نظر میرسد که انتخاب بهتر، صندلی جک پدالی است زیرا تنها تفاوت آن با صندلی برقی در این است که با پدال کار میکند. از طرفی صندلی‌های پدالی نیز در کیفیت ساخت بسیار پیشرفت کرده‌اند و به راحتی می‌توانند در این زمینه با صندلی‌های برقی رقابت کنند، بنابراین توصیه ما به شما خرید صندلی جک پدالی است.

 

هم چنین بد نیست بدانید : انواع صندلی مورد استفاده در آرایشگاه زنانه

تفاوت صندلی برقی با صندلی طرح برقی ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *