مقالات آرایشی

مهم ترین نکات مربوط به طراحی دکوراسیون آرایشگاه

طراحی دکوراسیون آرایشگاه یکی از مهم ترین مواردی است که می تواند در جذب مشتریان زیاد به شما کمک کند. با طراحی دکوراسیون شیک و جذاب، سالن آرایشی شما در ذهن مشتری هک می شود و برای همیشه آن را به خاطر می سپرد. به این ترتیب به آسانی می توانید کسب و کارتان را رونق ببخشید و روز به روز به مشتریان خود اضافه کنید.

همه چیز می تواند بر روی اثرگذاری محیط تاثیر مستقیم بگذارد. از سبک طراحی دکوراسیون آرایشگاه گرفته تا صندلی ها، نورپردازی و رنگ دیوارها تمامی این موارد می تواند در جذب مشتری موثر باشد. به طور کلی علاوه بر کیفیت بالای خدمات و رعایت اخلاق کاری، جذابیت محیط کار نیز یکی از عوامل اصلی موفقیت سالن های آرایشی شناخته می شود. در حقیقت ایجاد یک مکان پرآرامش و دوست داشتنی سبب جذب مشتری و تبدیل شدن آن ها به مشتری ثابت خواهد شد. از این رو هر چه زود تر می بایست سبک دکوراسیون آرایشگاه خود را مشخص کنید.

نکته : توجه داشته باشید که به هیچ وجه نباید از دو سبک کلاسیک و مدرن برای طراحی دکوراسیون آرایشگاه استفاده شود. همچنین انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون داخلی سالن بسیار پراهمیت می باشد و نباید از رنگ های تیره برای آن استفاده کرد. چرا که رنگ های تیره سبب کوچک تر شدن فضا می شوند. رنگ های ملایم سبب ایجاد احساس راحتی و آسایش در مشتریان شده و اگر استفاده از آن ها بیشتر پیشنهاد می شود. در ادامه با نکاتی شما را آشنا خواهیم کرد که اگر یک آرایشگر حرفه ای هستید و می خواهید فضایی جذاب و زیبا داشته باشید حتما به درد شما خواهد خورد.

سبک دکوراسیون

گزینه های فراوان و زیادی جهت انتخاب سبک دکوراسیون وجود دارد که شما می توانید با توجه به سلیقه و بودجه تان یکی از آن ها را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که جدا از سبک دکوراسیون شیک یا معمولی، تمیز بودن محیط کار برای جذب مشتری بسیار بااهمیت است. بنابراین اگر حتی از دکوراسیون خیلی جذابی هم استفاده نمی کنید حتما محیط کاری خودتان را کاملا تمیز نگه دارید. در هنگام انتخاب سبک دکوراسیون توجه کنید که دکوراسیون با نوع خدمات شما هماهنگی داشته باشد.

مطلب پیشنهادی: انواع صندلی‌های آرایشگاهی

رنگ دیوارها

همانطور که گفتیم رنگ یکی از گزینه های مهم و تاثیرگذار در طراحی دکوراسیون می باشد. چرا که به صورت مستقیم بر روحیه فرد اثر می گذارند. رنگ ها به دو دسته تیره و روشن تقسیم بندی می شوند. رنگ های روشن و ملایم سبب ایجاد آرامش و احساس راحتی در مشتریان شده اما رنگ های تیره سبب کوچک شدن محیط می شوند. رنگ تمام دکور، صندلی ها و … باید در هماهنگی با یک دیگر باشد. توجه کنید که از طراحی دکوراسیون شلوغ جلوگیری شود و حداکثر از سه رنگ در نورپردازی، رنگ دیوار و رنگ کف استفاده کنید.

صندلی ها

صندلی آرایشگری یکی از اصلی ترین تجهیزات آرایشگاه بوده که سبب آرامش مشتری می شود. صندلی باید راحت و نرم و در عین حال با کیفیت و با دوام باشد. صندلی مناسب باید حتما قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشد. به طور کلی در انتخاب صندلی ها اول کیفیت را در نظر بگیرید و بعد هماهنگی آن در طراحی دکوراسیون را.

نورپردازی

نورپردازی یکی دیگر از موارد مهم در ایجاد دکوراسیون شیک و جذب مشتری است. مشتری و آرایشگر به نور مناسب احتیاج داشته تا چهره و رنگ انتخابی خود را تشخیص بدهد. استفاده از هر دو رنگ سفید و زرد در سالن های آرایشی مناسب است چرا که رنگ پوست در زیر این نور بهتر نشان داده می شود.

کفپوش

کف سالن های آرایشی باید به صورت روزانه تمیز شود از همین رو جنس آن باید به گونه ای باشد که علاوه بر با دوام بودن، امکان تمیز کردن سریع آن وجود داشته باشد. سرامیک، سنگ و پارکت لمینت از بهترین کفپوش ها برای آرایشگاه می باشند.

آینه

سالن های کوچک باید از تعداد فراوانی آینه استفاده نمایند. پوشاندن کل دیوار با آینه سبب ایجاد حس وسعت و گشایش در فضا می شود. یکی دیگر از ایده های جالب برای طراحی دکوراسیون سالن های زیبایی، آینه های آویز می باشد. به طورکلی استفاده از آینه ها به مقدار مناسب در آرایشگاه ها به شدت پیشنهاد می شود.

به طور کلی طراحی دکوراسیون آرایشگاه کار دشواری می باشد اما رعایت موارد ذکر شده می تواند به شما کمک کند. فراموش نکنید برای ایجاد فضایی شیک و زیبا نیازی به هزینه های زیاد نخواهید داشت و کافی است به تمیزی و ساده بودن آرایشگاه خود دقت کنید. هر چه فضای سالن خلوت تر باشد، مشتری احساس آرامش بیشتری خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *