مقالات آرایشی

مهم ترین نکات در سشوار کشیدن موی مردانه

همانطور که می دانید یک اصلاح درست که در هماهنگی کامل با چهره شما باشد می تواند تاثیر خارق العاده بر روی جذابیت ظاهریتان بگذارد و بلعکس اگر موی سر و صورت آشفته  ای داشته باشید هر چقدر هم بر روی تیپ و استایل خود کار کرده باشید، ظاهر شما را بد جلوه می دهد. در این مقاله قصد داریم تا به شما نحوه سشوار کشیدن را با ساده ترین و آسان ترین روش آموزش دهیم.

قبل از هر چیز خوب است تا شما را از اهمیت مو و نقش مهمی که در چهره شما می گذارد آشنا کنیم. مو به عنوان یک عنصر کلیدی جهت تکمیل نمودن فرم صورت شناخته می شود و سبب زیبایی آن خواهد شد. اغلب آقایان بر خلاف خانم ها که قصد دارند موهای بلندی داشته باشند و فرم آن ها را هر از چندگاهی تغییر دهند، می خواهند تا موهای کوتاه خود را به شکل ایده آل در بیاورند. از همین رو است که نحوه سشوار کشیدن مو برای مردان از اهمیت بالایی برخوردار است.اگر بتوانید در محیط خانه و تنها با یک سشوار معمولی، موی خود را اصلاح کرده و به شکل ایده آل در بیاورید، گام بلندی را در جذاب ماندن چهره خود در طول روز انجام داده اید.

چگونه موهای خود را سشوار بکشیم و به آن ها فرم دهیم ؟

سشوار کشیدن یکی از ساده ترین و مناسب ترین روش ها برای خشک کردن و شکل دادن به مو می باشد. قبل از سشوار کشیدن باید یک فرم موی ماندگار برای موهای خود در ذهن داشته باشید. فرمی را باید انتخاب کنید که متناسب با صورت شما باشد و ایده آل ترین مدل برای شما باشد. در مرحله اول باید توجه داشته باشید که پس از حمام باید به سشوار کردن موهایتان بپردازید چرا که باید مو های شما نرم و فرم پذیر باشد. برای شستن موهای خود نیز از شامپوی مناسب جنس موهایتان استفاده کنید. سپس با حوله، آب موهایتان را بگیرید و هرگز با همان موهای خیس از سشوار استفاده نکنید. چرا که اگر از سشوار برای خشک کردن موهایتان استفاده کنید به مرور زمان بافت موهای خود را از بین خواهید برد. در مرحله ی بعدی از یک شانه دندانه بلند که انبوه موهای شما را در یک حالت منظم بچیند استفاده کنید و از برس گرد در سایز مناسب استفاده کنید. با این برس ها می توان موها را به صورت کامل در خود پیچید و در معرض جریان هوای گرم سشوار قرار داد. هر چقدر موهای بلند تری داشته باشید می بایست از برس گرد قطور تری استفاده کنید. البته سایز برس بستگی به مدل مویی که انتخاب کرده اید هم خواهد داشت.

بد نیست بدانید : تجهیزات مناسب راه اندازی سالن زیبایی

باید مهارت کار با هر دو دست را در هنگام سشوار کردن یاد بگیرید تا بتوانید با یک دست برس گرد را در لای موهای خود بپیچید و با دست دیگر موهایتان را با برس هدایت کرده و سشوار بکشید. توجه کنید که سر داغ سشوار را در تماس با موهایتان قرار ندهید و حتما فاصله 10 سانتی متری را رعایت کنید.

از موهای خود در برابر حرارت بالای سشوار محافظت کنید. فراموش نکنید که حرارت بالا لزوما به معنای سشوار کشیدن سریع و بهتر نمی باشد و ممکن است سبب آسیب رسیدن به موهایتان شود. به طور کلی سشوار ها برای استفاده خانم ها طراحی و تولید شده اند و حرارت بالا و قدرت تولید هوای پرفشار در آن ها برای فرم دهی موی پرپشت و بلند خانم ها می باشد و اگر با همین قدرت و فشار مشغول به خشک کردن موهای مردانه ی خود شوید، قطعا در دراز مدت به موهایتان آسیب خواهید زد. در نتیجه احتیاط کرده و یک حرارت ملایم را برای خشک کردن و سشوار کردن موهایتان انتخاب کنید.

منبع : تجهیزات آرایشگاهی سالن مارکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *