مقالات آرایشی

قیچی پیتاژ و انواع آن

قیچی پیتاژ

قیچی پیتاژ و انواع آن ( Pitage Scissor )

یکی از رایج ترین و پر کاربرد ترین وسایلی که در سالن های آرایشی و توسط آرایشگران استفاده می شود، قیچی پیتاژ یا نازک کننده مو می باشد. با استفاده از قیچی های پیتاژ می توان ضخامت مو ها را از بین برد و از شر قسمت های درهم و برهم آن رهایی یافت تا بدین ترتیب موهایی یک دست و با ضخامت استاندارد داشته باشیم.

در فصل های گرم سال مخصوصا تابستان، گرما در میان مو ها و سر هایمان جمع می شوند که امکان بیرون آوردن آن ها با کمک این دستگاه وجود دارد. به این ترتیب دیگر نیازی به تراشیدن سر و کوتاه کردن مو ها نخواهد بود و تنها با کمک قیچی های پیتاژ می توان حجم مو های خود را سبک تر کرد. از جمله تفاوت های میان قیچی های پیتاژ با قیچی های معمولی می توان به لبه کناری قیچی های پیتاژ اشاره کرد. با وجود این لبه کناری می توان حجمی از مو را بدون آن که نیازی به کوتاه کردن باشد کم کرد.

از قیچی های پیتاژ برای انواع گوناگون مدل های مو، ( چه مدل مو هایی با طول 3 سانتی متر یا مو های بسیار بلند تر ) استفاده می شود. قیچی های پیتاژ دارای انواع مختلفی می باشند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

  

قیچی های ترکیب کننده و مدل دهنده

قیچی های ترکیب کننده و مدل دهنده از بهترین و رایج ترین انواع قیچی های پیتاژ می باشند چرا که امکان انجام هر کاری توسط آن ها وجود دارد. به نوعی می توان این قیچی ها را قیچی های همه کاره معرفی کرد. این نوع قیچی ها به طور معمول دارای 25 دندانه در کنار هود می باشند و سازگار با انواع مختلف مو هستند. تنها با دو یا سه بار حرکت این نوع قیچی پیتاژ امکان برداشت 50 درصد مو ها وجود دارد. از جمله مزایای استفاده از قیچی های ترکیب کننده و مدل دهنده می توان به کاهش ضخامت و فرم دهی بسیار خوب و مناسب اشاره کرد.

قیچی های پیتاژ مخصوص مو های تکه تکه ای

این نوع قیچی ها دارای 7 تا 15 دندانه می باشند. از همین رو فاصله ی میان دندانه های این نوع از قیچی از قیچی های ترکیب کننده بیشتر است. این نوع قیچی ها به عنوان بهترین و مناسب ترین قیچی ها برای مو های فرفری، مو هایی با ضخامت بالا و مو های درهم برهم شناخته می شوند و کاربرد دارند.

با تنها یک یا دو بار حرکت این قیچی ها می توان 80 درصد مو را خلوت کرد. از جمله مزیت ها و کاربرد های دیگر این نوع قیچی می توان به ایجاد جاهای خالی در مو برای موهایی که دارای فرو رفتگی هستند اشاره کرد.

بد نیست بدانید : اصطلاحات مهم در آرایشگری

قیچی های پیتاژ جهت کار های نهایی مدل مو

در اتمام کار آرایش و جهت اضافه کردن جزئیات نهایی به آن از این نوع قیچی پیتاژ استفاده می شود. از آن جایی که کاربرد این قیچی ها در اضافه کردن جزئیات ریز است، تعداد دندانه های آن زیاد تر می باشد تا بدین ترتیب با هر حرکت قیچی، حجم زیادی از مو نازک نشود. از آن جایی که فاصله دندانه ها بیشتر است،  زمان بیشتری برای اصلاح نیاز خواهد بود اما در نهایت کار آرایشگر حرفه ای تر و بهتر می باشد.

برای ایجاد تغییرات اساسی در مشتری، آرایشگر می بایست چندین بار قیچی را حرکت دهد و با هر بار حرکت قیچی،حجم کمی از مو را نازک کند. در پایان کار نباید هیچ گونه حفره، حالت پله ای و یا طبقه طبقه شده ای در مو احساس شود. با کسب تجربه در استفاده از این نوع قیچی می توانید مدل مو هایی را که در ذهن دارید پیاده سازید. فراموش نکنید که داشتن علم آرایشگری برای شروع یا پیشرفت در این کار بسیار مهم و کلیدی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *