مقالات آرایشی

آموزش رنگ کردن موی مردانه در خانه

رنگ کردن موی مردانه در خانه

رنگ کردن موی مردانه: اغلب آقایان زمانی که پا به سن می گذارند متوجه مو های سفید خودش می شوند. رنگ کردن این مو های سفید به آقایان کمک می کند تا ظاهر قبلی خود را حفظ کرده و موهایی یکدست تیره داشته باشند. برخی از آقایان نیز برای تنوع و تغییر ظاهر خود مایل به رنگ کردن موهایشان می باشند. به هر دلیلی ممکن است تمایل داشته باشید موهایتان را خودتان آن هم در خانه رنگ کنید و یا از همسرتان بخواهید که این کار را برایتان انجام دهد. در این مقاله به شما نحوه رنگ کردن موهایتان را آموزش خواهیم داد.

  • انتخاب رنگ موی مناسب مردانه

اولین کار برای اقدام به رنگ کردن موها، بدست آوردن یک ترکیب رنگی مناسب است که از قبل آن را انتخاب کرده اید. رنگ موی انتخابی شما باید شبیه و تا حدودی نزدیک به رنگ موی طبیعی تان باشد. برای انتخاب رنگ موی مناسب می توانید از دیگران و کسانی که در این حوزه تخصص دارند کمک بگیرید.

  • انتخاب برند مناسب رنگ مو

جنس موهای مردان با جنس مو های خانم ها متفاوت است و از این رو می بایست رنگ مویی مناسب و با کیفیتی بگیرید که مختص رنگ موی مردان است.

  • خرید لوازم مورد نیاز

برای رنگ کردن مو های خود نیاز به یک برس رنگ مخصوص و یک کاسه با ظرفیت مناسب برای پخش کردن رنگ مو خواهید داشت.

و همچنین خرید یک عدد صندلی آرایشگاه مناسب که البته در خانه نیاز به خرید صندلی گران قیمت نیست صندلی معمولی و ارزان هم جوابگو هست.

  • ترکیب رنگ با اکسیدان

برای نشستن رنگ بر روی موها، نیاز به اکسیدان می باشد. هر چقدر مقاومت موهایتان برای پذیرش رنگ بیشتر باشد باید از اکسیدان بیشتری استفاده کنید. اکسیدان 6 درصد بهترین فعال کننده رنگ برای مو های آقایان است. رنگ موی خود را به میزان مناسب همراه با اکسیدان مخلوط کنید. رنگ مو را به صورت کامل داخل کاسه بریزید و تا جایی که کاملا رقیق شود، هم بزنید. اصطلاحا به این حالت می گویند که رنگ مو ورز آمده است.

بد نیست بدانید: مهم ترین نکات در سشوار کشیدن موی مردانه

  • گذاشتن رنگ مو بر روی سر

پس از آن که رنگ مو و اکسیدان مخلوط شده را کاملا هم زدید، آن را با برس مو بر روی مو های خود بزنید. برس مخصوص رنگ مو همان طور که از رنگ آغشته شده است مانند شانه کردن به مو های خود بزنید. شانه زدن باید به صورت ملایم و پی در پی باشد. توجه داشته باشید که رنگ باید به صورت یک نواخت در تمام مو ها قرار بگیرد. هر چه موهایتان طول بیشتری داشته باشد باید تعداد شانه زنی را بیشتر کنید و  رنگ را در مرحله های بیشتری در بخش های مختلف از مو برسانید. توجه کنید که رنگ مو به پوست اطراف صورت و گردنتان نخورد. برای جلوگیری از این کار می توانید قبل از رنگ کردن موها، اطراف صورت و گردنتان را با وازلین آغشته کنید.

  • رنگ را به مدت زمان مناسب بر روی مو هایتان نگه دارید

رنگ باید برای مدت زمان مشخصی بر روی موهایتان بماند. به طور معمول می توانید این مدت زمان را از روی دستور العملی که بر روی جعبه ی رنگ نوشته شده است بخوانید. البته اگر می خواهید رنگ مورد نظرتان به یک تناژ خاص برسد می توانید این مدت زمان را به میل خود تغییر دهید. هر چه که مدت زمانی که رنگ بر روی موهایتان می ماند بیشتر شود، رنگ غلیظ تر شده و هر چه این مدت زمان کم تر باشد رنگ مو کمرنگ تر خواهد شد. به طور کلی 30 الی 40 دقیقه برای آنکه موهایتان رنگ بگیرید کافی است.

نکاتی در ارتباط با رنگ کردن موی مردانه در خانه

  • پس از پایان رنگ کردن موهایتان و خشک کردن آن ها نباید تا 48 ساعت از شامپو یا هر نوع شوینده دیگری استفاده کنید.
  • اگر برای اولین بار است که می خواهید مو های خود را رنگ کنید باید بدانید که موهایتان مقاومت بیشتری در برابر پذیرش رنگ از خود نشان می دهند.
  • اگر پس از شستن مو ها به رنگ موی دلخواهتان نرسیدید نگران نباشید معمولا پس از یک هفته و شست و شوی آن ها، رنگ موها تغییر خواهند کرد.
  • برخی از رنگ های سیاه به سمت سرمه ای و گاهی قرمز مایل هستند و زیر نور مستقیم آفتاب چندان جالب نخواهند بود. از این رو از همان ابتدا در انتخاب نوع رنگ دقت کنید.

منبع : تجهیزات آرایشگاهی سالن مارکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *