مقالات آرایشی

مزایا و معایب شغل آرایشگری

مزایا و معایب شغل آرایشگری

همه چیز در مورد شغل آرایشگری (مزایا و معایب آرایشگر بودن)

آرایشگری هم چون سایر شغل ها دارای مزایا و معایب خاص خود می باشد و اگر به شغل آرایشگری علاقه دارید و تصمیم گرفته اید وارد این حرفه شوید، باید در مورد آینده شغلی و مزایا و معایبی که این حرفه دارد، اطلاعات کاملی بدست بیاورید تا بدین ترتیب بتوانید تصمیم بگیرید که می خواهید این حرفه را برای ادامه زندگی ادامه دهید یا نه. امروزه آرایشگری یکی از جذاب ترین و شاد ترین شغل های دنیا است و اگر خلاقیت بالایی دارید می توانید در این حرفه بسیار موفق شوید. در ادامه با مزایا و معایب این حرفه بیشتر آشنا خواهید شد.

شغل آرایشگری چه مزایایی دارد؟

  • شغل آرایشگری شغل جذابی است که شما هر روز با آدم های جدید و درخواست های جدید رو به رو هستید و مانند شغل های دیگر ثابت نیست. اینگونه شما هیچوقت از کارتان خسته نشده و کارتان برایتان تکراری نمی شود.
  • یکی از جذاب ترین مزایایی که شغل آرایشگری دارد این است که شما نیازی ندارید برای کارتان تبلیغ کنید چرا که اگر کارتان را به صورت حرفه ای و خوب انجام دهید و خدمات باکیفیتی به مشتری ارائه دهید، او را به مشتری دائمی تبدیل کرده اید و او نیز شما را به دوستان و آشنایانش معرفی خواهد کرد. اینگونه مشتریان زیادی در آینده خواهید داشت.
  • یکی از اصلی ترین و مهم ترین مزایای شغل آرایشگری، درآمد خوب آن می باشد. به طوری که اگر تجربه و مهارت خوبی در زمینه آرایشگری داشته باشید می توانید درآمد بسیار خوبی در ماه داشته باشید. هر چقدر که خدمات باکیفیت تری به مشتری ارائه دهید به همان نسبت مشتریان بیشتری داشته و در نتیجه درآمد بالاتری خواهید داشت. هم چنین اغلب آرایشگران حرفه ای با برگزاری دوره های آموزشی خود نیز درآمد های زیادی بدست می آورند.
  • اگر می خواهید آرایشگر شوید کافی است علاقه، استعداد و خلاقیت کافی در این حرفه داشته باشید و نیازی نیست مدرک تحصیلی مرتبط داشته و یا از تحصیلات بالایی برخوردار باشید. در هر سنی نیز می توانید این حرفه را آغاز کنید.
  • شغل آرایشگری به شما این امکان را می دهد که در صورت حرفه ای شدن در این رشته و بدست آوردن موفقیت های گوناگون، اعتبار مناسبی بدست بیاورید و آینده ی موفقی برای خود بسازید.

مزایا و معایب شغل آرایشگری

شغل آرایشگری چه معایبی دارد؟

  • به طور کلی می شود گفت اگر فردی هستید که روابط اجتماعی بالایی ندارید، حرفه آرایشگری مناسب شما نخواهد بود و اینگونه در جذب و نگهداری مشتری به مشکل خواهید خورد. از آن جایی که یک آرایشگر در طول روز با افراد زیادی سر و کار دارد می بایست از روابط اجتماعی بالایی برخوردار باشد و خوش رو باشد. به طوری که رضایت مشتری را جلب کند. در حقیقت برخورد مناسب با مشتری یکی از اصول اولیه و ضروری برای تبدیل شدن به یک آرایشگر موفق است.
  • از آن جایی که آرایشگران با ظاهر افراد سر و کار دارند و خدماتی مثل اصلاح و رنگ مو را انجام می دهند، مسئولیت زیادی خواهند داشت. این موضوع می تواند گاهی برای آرایشگران استرس و اضطراب را نیز به همراه داشته باشد. چرا که مشتری به آن ها اعتماد کامل می کند و ظاهر خود را به او می سپارد. بنابر این آرایشگران می بایست مسئولیت پذیر بوده و کار خود را به خوبی انجام دهند.
  • یکی از معایب حرفه آرایشگری که اغلب آرایشگران به عنوان بدترین عیب این شغل از آن یاد می کنند، ایستادن مداوم است. آن ها در طول روز زمان زیادی را به صورت ایستاده مشغول کار هستند و این موضوع می تواند سلامتی آن ها را به خطر بیاندازد. به طوری که ممکن است سال ها بعد با تورم پا، واریس، کمردرد و یا درد مفاصل مواجه شوند.
  • آرایشگران مانند معلم ها هستند و می بایست علم و مهارت خود را هر ساله آپدیت کنند. چرا که آرایشگران با دنیای مد سر و کار دارند و دنیای مد نیز هر روز دچار تغییر و تحول است. بنابر این آرایشگران نیاز به آموزش و کسب مهارت دارند تا با آخرین تغییرات در دنیای مد و آرایشگری آشنا باشند.
  • اگر به تازگی می خواهید وارد حرفه آرایشگری شوید باید بدانید که به این زودی ها قرار نیست به درآمد های آنچنانی برسید. حتی ممکن است درآمدی که کسب می کنید بسیار پایین باشید. اما فراموش نکنید که برای رسیدن به موفقیت و کسب درآمد بالا باید سال ها تلاش کنید و با حقوق کم کار خود را شروع کنید. در این کار هرگز نباید ناامید شوید و باید به خود و مهارتتان اطمینان داشته باشید. به طور کلی باید اعتماد به نفس خوبی داشته باشید و مطمئن باشید که از کارتان بر خواهید آمد.

6 نکته ای که هر آرایشگری باید بداند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *