تجهیزات آرایشگاهی, مقالات آرایشی

هرآنچه باید برای خرید صندلی آرایشگاه بدانید

خرید صندلی آرایشگاه

صندلی آرایشگاه و سایر تجهیزات آرایشگاهی از قبیل سرشور، ترولی، آینه و … جزو ملزومات سالن‌های زیبایی به‌شمار می‌روند؛ اما هر سالنی به تمامی این لوازم نیاز ندارد. در واقع، این تجهیزات را باید براساس نوع خدمات سالن خریداری کرد. از طرفی آرایشگاه یک نوع تجارت است و برای موفق شدن در آن باید نسبت به رقبا بهتر باشید یا حداقل در سطح آن‌ها باقی بمانید. برهمین اساس، سرمایه‌گذاری در خرید تجهیزات و لوازم سالن زیبایی، منجر به جذب مشتری بیشتر و در نهایت سودآوری بیشتر خواهد شد. در این مطلب، پس از معرفی انواع صندلی‌های آرایشگاهی، 6 فاکتور مهم در خرید این وسیله را بیان خواهیم کرد.

انواع صندلی‌ آرایشگاهی

امروزه سالن‌های زیبایی لاین‌های متنوعی از قبیل رنگ مو، پدی‌کور، مانی‌کور، اپیلاسیون، ماساژ، میکاپ و کوتاهی دارند. به‌همین دلیل، در تولیدی صندلی آرایشگاه، انواع مختلفی از تجهیزات به ویژه صندلی با کارایی متفاوتی ساخته می‌شود. بسته به نوع خدمات باید از وسایل مناسب مانند سرشور، صندلی‌های تاتو، تخت آرایشگاهی و … استفاده شود. به‌طورکلی، صندلی‌های آرایشگاهی در انواع VIP، میکاپ، برقی، طرح برقی، تابوره، تاتو، کوپ و کوتاهی، صندلی اصلاح کودک و … ساخته می‌شوند.

عامل مهم در خرید صندلی برای آرایشگاه

در مقدمه اشاره کردیم که خرید تجهیزات مدرن و باکیفیت برای آرایشگاه یک نوع سرمایه‌گذاری است. یکی دیگر از دلایل اهمیت انتخاب و خرید صندلی مناسب برای سالن آرایشگاه، ارائه بهترین خدمات به مشتری است. این صندلی‌ها باید طوری طراحی شوند که هم آرایشگر بتواند کارش را به خوبی انجام دهد و هم اینکه مشتری احساس راحتی داشته باشد. توجه به فاکتورهایی که در ادامه ذکر کرده‌ایم، به انتخاب و خرید گزینه مناسب کمک خواهد کرد.

1- بودجه شما

قبل از خرید، بودجه خود را تعیین کنید. صندلی‌های مخصوص آرایشگاه در اندازه‌، سبک و طرح‌های مختلفی تولید می‌شوند که از لحاظ قیمت نیز با هم تفاوت دارند. بهترین راهکار برای فیلترکردن محدوده انتخاب این است که بودجه‌تان را مشخص کنید. اگر مبلغ زیادی در نظر گرفته‌اید، با حذف گزینه‌های ارزان، انتخاب آسان‌تر می‌شود.

شاید هم بودجه زیادی ندارید، در این صورت می‌توانید بدون توجه به تجملات، فقط به کیفیت توجه کنید. در این شرایط خرید از تولیدی صندلی آرایشگاه راهکار خوبی برای خرید یک محصول باکیفیت و ارزان‌تر از قیمت بازار است.

2- اهداف شما

پس از تعیین بودجه، عاقلانه‌ترین کار این است که صندلی و سایر لوازم آرایشگاهی را براساس خدماتی که ارائه می‌دهید یا قصد دارید به سالن اضافه کنید، خریداری کنید. برای مثال اگر در سالن زیبایی شما، خدمات اپیلاسیون و ماساژ ارائه می‌شود، حتما به یک تخت آرایشگاهی نیاز خواهید داشت.

تخت آرایشگاهی وسیله‌ای برای انجام خدمات اپیلاسیون و ماساژ است. تخت ماساژ در انواع ثابت و تاشو (پرتابل) ساخته می‌شود. مدل‌های تاشو سبک‌تر و کوچک‌ترند، پس برای سالن‌های کوچک، گزینه بهتری هستند. بعضی از مدل‌ها نیز چندمنظوره بوده و خرید آن‌ها مقرون‌به‌صرفه‌ است.

3- عملکرد و کارایی صندلی آرایشگاه

ممکن است بودجه شما برای خرید صندلی‌های گرانقیمت و جذاب کافی باشد؛ اما زیبایی صندلی آرایشگاه نسبت به کیفیت آن اهمیت کم‌تری دارد؛ بنابراین باید به کاربرد وسیله مدنظر اهمیت بیشتری بدهید. آرایشگران باید خدمات را به بهترین شکل ممکن ارائه دهند؛ بر همین اساس مکانیسم دراز کشیدن، تنظیمات ارتفاع و چرخش آسان صندلی را به‌خوبی بررسی کنید. همچنین به زیر سر و زیرپایی صندلی توجه کرده و مطمئن شوید که قابل تنظیم و جداکردن باشند.

فراموش نکنید، مشتریان شما قد و وزن متفاوتی دارند؛ بنابراین ابعاد صندلی و ظرفیت آن را نیز مد نظر داشته باشید و مطمئن شوید، ظرفیت نگهداری وزن مشتریان شما را دارند؛ به‌طوری که هم از آن‌ها محافظت کند و هم به وسیله‌ای که تازه خریده‌اید، آسیبی وارد نشود. اگر مشتری‌های شما غالبا سنگین‌وزن هستند، باید به کیفیت و دوام صندلی اهمیت بیشتری بدهید.

4- کیفیت و دوام

کیفیت و دوام دو عامل مهم دیگر در تصمیم‌گیری برای خرید تجهیزات آرایشگاهی، به‌ویژه صندلی vip آرایشگاه هستند. برای اطمینان از کیفیت، مقاومت و دوام صندلی می‌توانید چند مورد زیر را ارزیابی کنید.

  • موادی که برای ساخت آن استفاده شده

  • گارانتی محصول

  • قابلیت‌های تنظیم ارتفاع، زاویه چرخش و خم شدن

  • ابعاد و ظرفیت وزن

  • برخورداری از ویژگی‌های سفارشی، مثلا آیا پشت سر قابل جابه‌جایی است یا خیر.

توجه به موارد فوق‌الذکر تا حدودی به انتخاب و خرید صندلی با کیفیت برای آرایشگاه کمک خواهند کرد. همچنین شما می‌توانید با خرید از تولید کننده تجهیزات آرایشگاهی، خریدی بدون واسطه داشته باشید و محصول با کیفیت را ارزان‌تر از بازار تهیه کنید.

5- نظافت و نگهداری آسان

برای اینکه محیط سالنتان همیشه منظم و آراسته باشد، باید صندلی و سایر ملزومات سالم و تمیز باشند. برهمین اساس، هنگام خرید باید به جنس صندلی توجه کنید و از امکان نظافت آسان آن مطمئن شوید. از طرفی، برخی پارچه‌ها در اثر ریختن رنگ مو و دکلره، آسیب می‌بینند و حتی اگر پاک شوند، به هزینه‌ برای خرید محصولات پاک‌کننده و زمان برای تمیزکاری نیاز خواهد بود. از میان انواع صندلی‌های آرایشگاهی، وینیل‌ها آسان‌تر پاک می‌شوند.

شما می‌توانید برنامه‌های تمیزکاری خودتان را داشته باشید. با قراردادن کاور روی صندلی، از کثیف شدن آن جلوگیری کرده و هر زمان که بخواهید، شستشو و تمیزکاری آسان و محیط آرایشگاه همیشه منظم خواهد بود. در ضمن می‌توانید با خرید ترولی، نظم بیشتری به سالن‌تان بدهید.

ترولی، نوعی صندلی یا میز چرخ‌دار شبیه به کمد است که لوازم مورد نیاز را داخل کشوها یا روی آن قرار می‌دهند. این صندلی‌ها کاربردهای زیادی دارند و برای نظم دادن به سالن‌های زیبایی بسیار مناسب هستند.

6- دکوارسیون سالن زیبایی

همانطور که بیان کردیم، توجه به کیفیت، عاملی مهمی در انتخاب و خرید صندلی برای آرایشگاه به‌شمار می‌رود؛ اما دکوارسیون سالن زیبایی نیز یکی از جنبه‌های تأثیرگذار در جذب مشتری و موفقیت سالن است. به همین دلیل پس از تعیین بودجه، انتخاب صندلی راحت بادوام و باکیفیت که تعمیر و نگهداری آسانی داشته باشد، باید جنبه‌های زیبایی شناخت سالن خود را نیز مد نظر قرار دهید.

توجه به جنبه‌های زیبایی‌شناختی اگرچه تاحدودی سلیقه‌ای است؛ اما بهتر است اصول طراحی آرایشگاه زنانه یا مردانه را در نظر داشته باشید. موارد زیر در طراحی و چیدمان سالن‌های زیبایی نقش به‌سزایی دارند.

  • فضا و ابعاد سالن را در نظر بگیرید؛ برای مثال تعداد صندلی‌ها، سرشور و تخت آرایشگاهی باید متناسب با ابعاد سالن باشند.

  • تعادل و تناسب را رعایت کنید؛ اگر قسمتی از سالن زیاد خلوت باشد و قسمت دیگر شلوغ و پر از وسایل، جلوه‌ زیبایی ندارد و نامنظم دیده می‌شود. می‌توانید قسمتی از سالن که خلوت‌تر است را برای انتظار مراجعین در نظر بگیرید و آن را با چند صندلی کروم پر کنید.

  • رنگ‌ها را با هم ست کنید تا هارمونی داشته باشند؛ بهتر است وسایل مورد نیازتان از جمله صندلی و سرشور را از تولید کننده تجهیزات آرایشگاه، یکجا خریداری کنید؛ در این صورت خرید و انتخاب رنگ‌های مناسب و هماهنگ برایتان آسان‌تر خواهد شد.

بررسی نکات خرید تجهیزات آرایشگاهی از جمله صندلی آرایشگاه

هنگام خرید تجهیزات آرایشگاهی از جمله صندلی، توجه به چند فاکتور مهم از جمله بودجه، هدف از خرید، عملکرد، کیفیت و دوام، نظافت و نگهداری آسان، همچنین رنگ و طراحی آن را ارزیابی کنید. با خرید از تولیدی صندلی آرایشگاه، می‌توانید این وسیله را با قیمت ارزان‌تر از بازار تهیه کنید. به‌طورکلی، خرید از تولید کننده تجهیزات آرایشگاهی به شما این امکان را نیز می‌دهد که سایر لوازم موردنیازتان را به صورت ست خریداری کنید و دکوارسیونی شیک و جذاب داشته باشید. امیدواریم مطالب ذکر شده برایتان مفید واقع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *