مقالات آرایشی

راهنمای کامل خرید تجهیزات آرایشگاهی

یکی از مهم‌ترین مواردی که در آرایشگاه‌های زنانه موفق باعث جذب مشتری شده و در صورت داشتن کیفیت بالا می‌تواند اعتماد مشتریان را جلب کند، تجهیزات آرایشگاهی با کیفیت است. اما منظور از تجهیزات آرایشگاهی باکیفیت چیست و چه تاثیری در جلب توجه و رضایت مشتریان دارد؟

در ادامه به همه این سوالات پاسخ خواهیم داد.

اهمیت استفاده از تجهیزات آرایشگاهی مناسب

 اگر به طور دقیق بدانید که چه تجهیزات و امکاناتی در آرایشگاه خود فراهم کنید میتوانید آرایشگر موفقی باشید. همچنین اگر از تجهیزاتی با کیفیت پایین استفاده کنید، این تجهیزات پس از مدتی کارایی خود را از دست خواهند داد و مجبور به تعویض آن‌ها خواهید شد.

 به طور مثال اگر مشتری آرایشگاه شما متوجه این موضوع شود که تجهیزات استفاده شده در سالن شما دارای کیفیت پایینی هستند و یا راحت و کاربردی نیستند، اعتماد خود را نسبت به شما از دست خواهند داد و در سالن شما احساس راحتی نمی‌کنند. بنابراین سعی کنید با تحقیق و جست‌وجو و کسب اطلاعات درباره تجهیزات آرایشگاهی، بهترین ها را بشناسید و تهیه کنید. اگر دوست دارید که حرفه ای به نظر برسید، باید حرفه ای هم خرید کنید!

راهنمای خرید تجهیزات آرایشگاهی مناسب برای شما

تجهیزات مورد استفاده در آرایشگاه شما باید با توجه به اندازه سالن شما و همچنین خدماتی که در نظر دارید در این سالن ارائه بدهید انتخاب شوند. مثلا اگر سالن کوچکی دارید و قصد انجام پدیکور یا اپیلاسیون یا خدمات ماساژ را در آن ندارید نباید صندلی یا تخت آن را تهیه کنید. در ادامه مطلب راهنمای خرید تجهیزات آرایشگاهی برای شما فراهم شده است، در صورتی که استفاده از تجهیزات آرایشگاهی مناسب برای شما مهم است، با من همراه باشید.

یکی از مهم ترین تجهیزات آرایشگاهی که در هر آرایشگاه باید وجود داشته باشد، صندلی آرایشگاهی است
  • صندلی : مهم ترین وسیله‌ای که در هر آرایشگاه باید وجود داشته باشد، صندلی آرایشگاهی است. صندلی از وسایلی است که مشتری مدت زمان زیادی روی آن مینشیند. پس نوع و جنس آن بسیار مهم است زیرا باید طوری باشد که مشتری احساس خوب و راحتی داشته باشد. انواع صندلی‌ها برای کوپ و کوتاهی مو، صندلی میکاپ، صندلی اصلاح و صندلی کودک از تجهیزات ضروری برای سالن زیبایی هستند. صندلی های برقی هم موجود هستند که کار با آن ها بسیار راحت تر است و به جای کار کردن با جک ، میتوانید فقط با یک دکمه یا با ریموت کنترل به راحتی آن را به حالت خوابیده و ایستاده ، تنظیم ارتفاع و تغییر زاویه صندلی را انجام دهید.
  • آینه : آینه وسیله‌ای است که در همه آرایشگاه‌ها ضروری است. بعد از صندلی از مهمترین تجهیزات آرایشگاه آینه و دکوراسیون است بهتر است تعداد و ابعاد آینه‌های استفاده شده در آرایشگاه زیاد باشد، زیرا جلوه‌ی زیبا تری به سالن زیبایی می‌بخشد. می‌توانید با توجه به سبک دکور سالن خود، آینه کاری زیبایی در آن به‌وجود آورید.
  • ترولی : کاربرد ترولی تقسیم بندی وسایل مورد نیاز و به اصطلاح دم دستی آرایشگران است. انواع مختلفی از ترولی وجود دارد. ترولی به آرایشگر قدرت مانور بیشتری می دهد و باعث می‌شود راحت تر کار خود را انجام دهد. در همه‌ی آرایشگاه ها بین 1 تا 5 ترولی وجود دارد. باید با توجه به نیاز خود تعداد مناسبی از آن را برای سالن خود تهیه کنید.
سرشو یکی از مهم‌ترین تجهیزات آرایشگاهی مورد نیاز شماست
  • سرشور : داشتن یک سرشور مناسب آرایشگری از الزامات سالن های زیبایی است. زیرا پس از رنگ کردن موی مشتریان و همچنین بعضی خدمات دیگر مانند کراتینه و … نیاز است که موهای مشتری شسته شود. صندلی‌های سرشور مناسب ترین نوع سرشور هستند. زیرا مشتری به راحتی روی آن مینشیند و در بالای سر او سرشور قرار دارد. در گذشته از صندلی سرشور استفاده نمیشد و آرایشگرها موهای مشتریان را در سینک میشستند و باعث مشکلات زیادی از جمله کمر درد و راحت نبودن مشتری و همچنین به خطر افتادن بهداشت و نظافت می‌شد.
  • تجهیزات اداری آرایشگاهی : تجهیزات اداری مانند صندلی انتظار برای راحتی همراهان مشتریان شما و همچنین صندلی مدیریتی برای سالن شما ضروری هستند.
  • تخت آرایشگاهی : اگر قصد دارید در سالن خود خدماتی مانند اپیلاسیون یا ماساژ را ارائه دهید، حتما باید از تخت های مخصوص اپیلاسیون استفاده کنید. سعی کنید فضای مناسبی برای انجام این خدمات فراهم کنید که مشتری بتواند احساس آرامش و راحتی داشته باشد.
  • پایه سشوار : ممکن است در ابتدا فکر کنید وجود پایه سشوار در سالن زیبایی آنقدرها هم اهمیت ندارد، اما یکی از ضروری ترین تجهیزات آرایشگاهی به شمار می‌رود. زیرا همیشه هنگام کار با سشوار ضروری است که وسط کار آن را چندین بار از دست خود به جایی بگذارید و دوباره آن را بردارید. عدم وجود پایه سشوار باعث می‌شود آن را بر روی میزهای شیشه ای که معمولا وسایل دیگری هم بر روی آن وجود دارند قرار دهید و این امر باعث سر خوردن و افتادن آن وسایل یا خود سشوار میشود و ممکن است باعث خرابی آن بشود. پس حتما از پایه سشوار برای قرار دادن سشوار خود استفاده کنید. این کار باعث راحتی شما و همچنین ایمنی بیشتر می‌شود.
  • میز مانیکور و صندلی پدیکور : در آرایشگاه‌های امروزی قسمتی از خدمات آرایشگاه به بخش کاشت و ترمیم ناخن اختصاص داده می‌شود. این بخش یکی از بخش‌های پرطرفدار به حساب می‌آید و مشتریان زیادی را جذب می‌کند. اگر میخواهید این خدمات را به سالن زیبایی خود اضافه کنید باید حتما تجهیزات مربوط به آن را خریداری کنید. زیرا انجام این خدمات با تجهیزات دیگر غیرممکن و سخت است.

سخن آخر

در نظر داشته باشید که اگر می‌خواهید در کار خود موفق باشید، علاوه بر کیفیت کار خود، کیفیت تجهیزات آرایشگاهی مورد استفاده ی شما از اهمیت بسیار زیادی برخورددار است. اگر محیط راحت و مناسب و جذابی برای مشتریان خود آماده نکنید، نمی‌توانید انتظار موفقیت در کار خود را داشته باشید. پس با در نظر گرفتن نکات ذکر شده در راهنمای خرید تجهیزات آرایشگاهی می توانید مشتریان زیادی جذب کنید.

فروشگاه اینترنتی سالن مارکت انواع تجهیزات آرایشگاهی با تضمین بالاترین کیفیت و پایینترین قیمت این امکان را برای شما فراهم کرده که یک خرید رضایت بخش و خوب را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *