مقالات آرایشی

آشنایی با انواع تجهیزات کاشت ناخن

تجهیزات کاشت ناخن

زیبایی و جذابیت خانم‌ها وابسته به چند نکته است که یکی از آن‌ها زیبایی ناخن می‌باشد. کاشت ناخن در طی این سال‌ها توانسته محبوبیت زیادی در میان بانوان به دست آورد. به همین دلیل این حرفه به عنوان یک منبع درآمد خوب نیز محسوب می‌شود. اگر شما نیز جزء افرادی هستید که قصد دارید، وارد حیطه کاشت ناخن شوید، بد نیست ابتدا آشنایی با لوازم آن را داشته باشید.

کاشت ناخن امروزه به یکی از مهم‌ترین حرفه و مشاغل در زمینه آرایشگری تبدیل شده و همواره مشتریان بسیار زیادی نیز دارد. برای وارد شدن به این تخصص شما علاوه بر اینکه باید مهارت کافی در این زمینه را داشته باشید، ابزارهای آن را نیز به خوبی بشناسید.

اولین نکته که باید به آن توجه داشته باشید، تهیه میز و صندلی مخصوص مانیکور است. درواقع هر ناخن کار حرفه‌ای برای انجام کاشت ناخن حتما باید میز و صندلی مخصوص آن را داشته باشد. این اولین مرحله بعد از کسب مهارت خواهد بود.

کاشت ناخن مراحل مختلف و متفاوتی را شامل می‌گردد که برای هرکدام از آن‌ها شما باید ابزار مخصوص به خود را داشته باشید. اولین و مهم‌ترین دستگاهی که در هر مرحله از کاشت به آن نیاز خواهید داشت سوهان برقی است که در رابطه با آن توضیحات لازم را ارائه خواهیم داد.

کارکردهای سوهان برقی

همان‌طور که اشاره کردیم، سوهان برقی برای تمامی خدمات ناخن کاربرد داشته و مهم‌ترین ابزار در این حرفه محسوب می‌شود. در هنگام خرید این وسیله، شما باید به موتور سوهان برقی و اصل بودن دستگاه توجه زیادی داشته باشید و سعی کنید کالایی را بخرید که از ضمانت برخوردار می‌باشد.

با توجه به اینکه این دستگاه کاربردهای بسیاری دارد، در حفظ و نگه داری آن نهایت دقت را داشته و برای تمیز کردن نیز از پارچه و یا براش استفاده نمایید. سوهان برقی به عنوان اولین تجهیزات کاشت ناخن که در آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های مخصوص ترمیم و کاشت ناخن به کار گرفته می‌شود، برای صاف نمودن ناهمواری و شکستگی‌های سطح ناخن استفاده می‌گردد.

سوهان برقی اصل و باکیفیت

سوهان برقی اصل و باکیفیت

لاک خشک کن و UV

دومین ابزاری که به شما عزیزان معرفی خواهیم نمود و در زمینه کاشت ناخن نیز نقش کلیدی را ایفا می‌کند، دستگاه UV برای خشک کردن لاک ژل و کاشت است. دستگاه UV در انواع مختلفی به بازار عرضه گشته و دارای لامپ‌های یو وی هستند که توسط اشعه یو وی به خشک کردن لاک ژل در عرض چند ثانیه می‌پردازند.

شما می‌توانید انواع مختلف این دستگاه‌ها را در فروشگاه سالن مارکت مشاهده کرده و برای خرید آن‌ها اقدام کنید. مهم‌ترین عامل در هنگام خرید نیز کیفیت و دوام دستگاه است. این دستگاه‌ها از سیستم خنک کننده نیز برخوردار هستند تا مشتری احساس ناراحتی در هنگام کار با آن نداشته باشد.

در هنگام خرید به تعداد لامپ‌های دستگاه نیز توجه داشته باشید، زیرا هر چه تعداد لامپ بیش‌تر باشد، زوایای بیش‌تری را نیز پوشش داده و هر پنج انگشت را در عرض چند ثانیه به راحتی خشک می‌نماید. معمولا سالن داران و آرایشگران حرفه‌ای برای خدمات تخصصی خود از دستگاه UV استفاده می‌کنند.

لاک خشک کن و UV برای کاشت ناخن

لاک خشک کن و UV برای کاشت ناخن

هم چنین میتوانید بدانید : خرید تخت مناسب اپیلاسیون برای سالن زیبایی

ابزارهای کاربردی در ست مانیکور

از دیگر تجهیزات کاشت ناخن که سهم بسیار زیادی در زیبایی دست و پاها داشته و نه تنها در آرایشگاه‌ها و به وسیله افراد حرفه‌ای استفاده می‌گردند، بلکه جزء ابزار ضروری در هر خانه‌ای هستند که به زیبایی ناخن‌های خود اهمیت می‌دهند، ست مانیکور است. با استفاده از این ست هر کسی می‌تواند ناخن‌های خود را در خانه مانیکور و پدیکور کند، بدون آنکه بخواهد هزینه زیادی بپردازد.

قبل از هر نکته‌ای بهتر است بدانید که مانیکور به مرتب کردن و زیبایی ناخن دست‌ها و پدیکور هم مرتب نمودن ناخن پاها گفته می‌شود. قیچی و ناخن‌گیر دو ابزار مهم و کاربردی در ست مانیکور هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به ناخن‌های خود فرم دهید. سوهان یا سنباده نیز از دو قسمت نرم و صاف و خشن و زبر برخوردار شده که جهت فرم دادن به ناخن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بافر ناخن نیز از دیگر ابزارهایی است که در ست مانیکور و پدیکور یافت می‌شود و برای براقیت و درخشانی ناخن‌ها مورد استفاده قرار گرفته و ظاهری همانند سوهان دارد. ابزارهای دیگر نیز هستند که هر کدام کاربردهای مخصوص به خود را دارند. با خرید این کیف ست‌های کوچک اما کاربردی یک ابزار ویژه برای زیبایی ناخن‌های خود داشته باشید.

ست مانیکور از تجهیزات کاشت ناخن

ست مانیکور از تجهیزات کاشت ناخن

میز و صندلی مخصوص کاشت ناخن

با توجه به اینکه این روزها کاشت ناخن و دیزاین رونق بسیاری داشته است، میز و صندلی ناخن به عنوان اصلی‌ترین تجهیزات کاشت ناخن شناخته شده و وجود آن‌ها در هر سالن زیبایی جزء ضروریات است. ابعاد میز و صندلی به گونه‌ای است که فاصله لازم میان مشتری و ناخن کار به خوبی حفظ شده و هر کدام در آرامش با فاصله معینی به کار خود می‌پردازند. توجه داشته باشید برای کیفیت بهتر کار و جلب رضایت مشتری استفاده از میز و صندلی مانیکور اهمیت زیادی دارد.

در هنگام خرید میز و صندلی شما باید به یکسری نکات توجه داشته باشید تا بعدها دچار مشکل نشوید. اندازه و ابعاد میز باید کاملا متناسب با فضای کاری شما باشد. همچنین میز ناخن کار باید از اندازه استاندارد خود برخوردار باشد تا مشکلات مفصلی و ستون فقرات را به همراه نداشته باشد.

گام دوم در هنگام انتخاب میز و صندلی توجه به جنس آن است. پایه‌های چوبی یا ام‌دی‌افی یکی از بهترین جنس‌هایی هستند که در ساخت و طراحی این محصولات به کار گرفته می‌شوند.

میز و صندلی ناخن

میز و صندلی ناخن

سخن آخر

تجهیزات کاشت ناخن از ابزار و لوازم جانبی‌های بسیاری تشکیل شده است که می‌توانید برای مشاهده و یا خرید آن‌ها به فروشگاه سالن مارکت مراجعه نمایید. سوهان برقی از جمله این لوازم است که برای صاف کردن و مرتب نمودن ناخن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیچی مانیکور، نیپر، عقب زن یا پوشر و … نیز ابزارهایی هستند که در ست مانیکور یافت شده و حتی به صورت تکی نیز می‌توانید خریداری کنید. استفاده از این ابزارها و آشنایی با آنان برای هر فردی که می‌خواهد وارد حیطه کاشت ناخن شود، لازم و ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *